تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۵۳۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

عجله برای فروش بهای شمش فولاد صادراتی سی آی اس را کاهش داد

می متالز - برخی تولیدکنندگان سی آی اس بدلیل عجله برای فروش محموله های آخر سال خود به ناچار قیمت ها را شکسته اند.
عجله برای فروش بهای شمش فولاد صادراتی سی آی اس را کاهش داد

به گزارش می متالز، آخرین برآوردها برای شمش صادراتی این منطقه ۴۱۵ دلار فوب بوده که ۵ دلار نسبت به آخرین قیمت کاهش داشته است. در این هفته تولیدکنندگان سی آی اس قیمت فروش خود را ۴۲۰ دلار فوب دریای سیاه تحویل اواخر ژانویه و فوریه تعیین کردند اما فعالان بازار عقیده دارند این قیمت قابل چانه زنی و کاهش است زیرا پیش از این هم قیمت مورد معامله زیر ۴۲۰ دلار فوب بوده است.

البته برخی تولیدکنندگان این منطقه گفته اند قیمت ۴۱۵ دلار فوب را رد می کنند و ادعا کرده اند حتی فروش محموله های فوریه آنها هم کامل شده است. آنها قیمت های پائین تر از ۴۲۰ دلار را مربوط به تولیدکنندگان شرق اکراین می دانند که هرگونه فعالیت تجاری در آن منطقه هم با ریسک بالائی همراه است.

شنیده شده اخیراً ۱۸ هزار تن شمش سی آی اس با قیمت ۴۱۳ دلار سی آی اف مرمره معامله شده اما جزئیاتی از فروشنده و خریدار در دست نیست. در حال حاضر معامله با قیمت ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار فوب دریای سیاه یا آزوف همراه با پیش پرداخت امکان پذیر است که حداکثر تا ۴۱۰ دلار فوب دریای سیاه هم قابل پذیرش است.

تاکنون تنها یک تولیدکننده روس قیمت ۴۱۰ دلار فوب تحویل ماه ژانویه را پذیرفته که شاید هم به این دلیل باشد که قصد دارند قبل از بسته شدن بازارها برای سال نو میلادی محموله های در دسترس خود را بفروش برسانند. در مصر هفته گذشته چند معامله با قیمت های ۴۵۰ دلار سی ان اف معادل ۴۲۰ دلار فوب دریای سیاه بسته شده است.

عناوین برگزیده