تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۵۳۵۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش بیش از ۱۲ درصدی صادرات فولاد تخت ترکیه

‌می‌متالز - موسسه آماری ترکیه (TÜIK) اعلام کرد ترکیه در فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۳۰۰ تن محصولات فولادی تخت صادر کرده است که افزایش ۱۲.۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

اروپا بزرگترین مشتری ترکیه

به گزارش ‌می‌متالز، حجم بالای صادرات ترکیه در فوریه به خاطر تقاضای زیاد در بازار اکتبر سال گذشته است، درست زمانی که سفارشات ثبت شد.

در همین حال، تحقیقات ضد دامپینگ کمیسیون اروپا (EC) در مورد کویل نورد گرم از ترکیه که در می ۲۰۲۰ آغاز شد، منجر به اعمال عوارض موقت ضد دامپینگ ۴.۸۰ تا ۷.۶۰ درصد در اوایل ژانویه ۲۰۲۱ شد.

اروپا بزرگترین مقصد صادراتی کویل نورد گرم ترکیه است، اما از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، تقاضا برای فولاد تخت ترکیه در اروپا به دلیل صادرات محدودیت ارسال از دریای سیاه، بیشتر شده است.

صادرکنندگان کویل نورد گرم ترکیه اخیراً با اروپا چندین معامله انجام داده اند.

ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکت در اول آوریل برای کویل نورد گرم صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه، ۱۲۵۰ تا ۱۳۲۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۲۴۰ تا ۱۳۰۰ دلار در هر تن در ۲۵ مارس افزایش داشته است.

در ۲۶ ژانویه سال جاری، کمیسیون اروپا تصمیمی مبنی بر صرف نظر از اعمال تدابیر موقت بر روی کویل گالوانیزه گرم وارداتی از ترکیه و روسیه را اعلام کرد. اگرچه تحقیقات ادامه خواهد داشت.

تقاضا برای ورق گالوانیزه ترکیه در اروپا قوی بوده است و اخیراً برخی معاملات شنیده شده است.

ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکت در اول آوریل برای ورق گالوانیزه فولادی صادراتی فوب ترکیه، ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار در هر تن بود که ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر تن نسبت به قیمت ۱۳۹۰ تا ۱۴۲۰ دلار در هر تن روز ۲۵ مارس کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده