تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۵۳۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۴ هزار فعال اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه تجارت نام‌نویسی کردند

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فعالیت سامانه جامع تجارت تاکنون چهارهزار و ۴۸۴ فعال اقتصادی این استان در سامانه تجارت نام نویسی کرده اند.

به گزارش می‌متالز، امیر تیمور موسویان اظهار داشت: محصولات کشاورزی، برخی از مصالح ساختمانی و شماری از معادن از جمله فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد هستند که در سامانه جامع تجارت نام نویسی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار، کنترل قاچاق و کنترل کالای تقلبی از کارکرد‌های این سامانه است، تاکید کرد:سه هزار و ۴۵۰ نفر از ثبت نام کنندگان سامانه جامع تجارت کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورز هستند و مابقی در سایر حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:ثبت نام و ثبت اطلاعات همه اعضای زنجیره تامین اقلام اساسی در سامانه جامع تجارت الزامی است.

وی تاکید کرد: عدم ثبت اطلاعات اقلام مشمول در سامانه جامع تجارت، به منزله عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود.

موسویان عنوان کرد: این سامانه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شده است تا با قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.

وی تاکید کرد:در بستر سامانه جامع تجارت کارت‌های بازرگانی جعلی حذف، دخالت انسانی کاهش خواهد یافت و این سامانه نوید بخش اقتصادی پویا خواهد بود.

به گفته کارشناسان، سامانه جامع تجارت ایران علاوه بر حذف دخالت افراد و سلایق اشخاص انجام فرآیند‌های کاری صادرکنندگان و واردکنندگان را تسهیل و هزینه‌ها برای تجار را به حداقل می‌رساند.

از پنجم مرداد سال ۱۳۹۵ به‌طور رسمی برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه جامع تجارت ایران آغاز شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد (ایرنا)

عناوین برگزیده