تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۵۳۷۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ قیمت شمش صادراتی ایران رکوردشکنی کرد/ برای استفاده از فرصت بزرگ، این دو تهدید رفع شود + نمودار

‌می‌متالز - طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کنیم تا دیدی نسبت به درآمد‌های ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۷۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۲۴ دلاری، معادل ۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد. سقف قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته گذشته به ۷۳۰ دلار رسید که یک رکورد تاریخی جدید محسوب می‌شود. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۸۰۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۵ دلاری معادل ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۷۶۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۷۱۰ تا ۷۳۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت نسبت به قیمت‌های ۱۰ فروردین، حاکی از افزایش ۰.۶ درصدی است.

در هفته گذشته، فولادسازان ایرانی با پشت سر گذاشتن تعطیلات سال نو، با قدرت در بازار ظاهر شدند و توانستند به قیمت‌های بالاتری دست یابند. بیلت صادراتی ایران در هفته گذشته، سقف قیمتی ۷۳۰ دلار به ازای هر تن را تجربه کرد که بالاترین قیمت از زمان ثبت قیمت‌های صادراتی ایران توسط متال بولتن است. جنگ اوکراین باعث شده تا در بخش فولاد میانی، بازار‌های جهانی فولاد به شدت با کمبود مواجه شوند و انتظار می‌رود با تشدید تحریم‌های روسیه و لغو تدریجی محدودیت‌های کرونایی در چین، فیمت‌ها در بازار‌های جهانی فولاد، افزایش بیشتری را تجربه کند.

در حال حاضر، یک فرصت استثنایی در بازار‌های صادراتی برای فولادسازان ایرانی وجود دارد که برای استفاده از این فرصت، باید شرایط صادرات فولاد تسهیل شود. وضع عوارض بر صادرات فولاد و نگرانی نسبت به تأمین برق فولادسازان، دو تهدیدی است که صنعت فولاد کشور در معرض آن قرار دارد و برای استفاده از فرصت طلایی در بازار‌های صادراتی، این دو تهدید باید رفع شوند.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده