تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۵۳۸۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین انجام شد؛

بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل فولاد مبارکه از کارخانه شرکت نوین الکترود اردکان

‌می‌متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل فولاد مبارکه از کارخانه شرکت نوین الکترود اردکان بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو از کارخانه شرکت نوین الکترود اردکان بازدید کرد. در این بازدید که محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه وی را همراهی می‌کرد بازدید کنندگان از خط تولید الکترود گرافیتی این شرکت دیدن کردند.

بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل فولاد مبارکه از کارخانه شرکت نوین الکترود اردکان

طیب‌نیا در حاشیه این بازدید یادداشتی را در دفتر یادبود شرکت نوین الکترود اردکان به یادگار نوشت. متن این یادداشت بدین شرح است:


باسمه‌تعالی


به امید اینکه در سال جاری با کار جهادی و پیگیری مجدانه همکاران، شاهد راه‌اندازی فاز‌های بعدی این مجموعه باشیم و به زودی جشن خودکفایی در تولید الکترود را شاهد باشیم.

محمدیاسر طیب‌نیا

۱۴۰۱/۰۱/۱۷

بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل فولاد مبارکه از کارخانه شرکت نوین الکترود اردکان

گفتنیست الکترود گرافیتی یکی از مواد اولیه مهم استراتژیک در صنعت فولاد برای تولید این محصول است که این ماده به خاطر داشتن ساختار کربن کریستالی جریان الکتریکی را منتقل می‌کند و به همین خاطر در کوره‌های قوس الکتریکی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است برای تولید هر تن فولاد چیزی حدود ۳ کیلوگرم از این ماده استفاده می‌شود که در سال‌های گذشته این ماده مهم جزء نحریم‌های صنعتی غرب قرار گرفته است. به همین خاطر شرکت نوین الکترود اردکان برای تولید ۳۰ هزار تن الکترود گرافیتی یواچ‌پی به قطر ۴۰۰-۷۰۰ میلی‌متر برای کوره‌های ذوب در ۱۵ کیلو متری شهرستان اردکان در سال ۱۳۸۱ کلنگ‌زنی شده است.

این کارخانه ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن الکترود را داشته تا با تولید این ماده استراتژیک در صنعت فولاد، بزودی شاهد خودکفایی کشور در این زمینه باشیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده