تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۵:۴۲
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۵۳۹۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شولتز:

آلمان برای اجرای تحریم زغال سنگ روسیه به چهار ماه زمان نیاز دارد

‌می‌متالز - اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت که کشورش باید از دوره چهار ماهه کامل برای اجرای ممنوعیت و تحریم واردات زغال سنگ روسیه از سوی اتحادیه اروپا استفاده کند.

به گزارش می‌متالز، شولتز در کنفرانس خبری پس از دیدار با رهبران ۱۶ ایالت فدرال آلمان گفت: ما باید از این دوره (۱۲۰ روزه) استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر این کار سریعتر انجام شود که بهتر است، اما ما و شرکت‌ها به زمان نیاز خواهیم داشت اگرچه آن‌ها مدتی است که به دنبال تامین کنندگان جدید هستند.

سخنان صدراعظم آلمان برای اجرای این تحریم در حالی بیان می‌شود که سفرای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با پنجمین بسته تحریمی علیه روسیه از جمله تحریم زغال سنگ با یک دوره ۱۲۰ روزه برای مهلت دادن به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای یافتن تامین کنندگان جایگزین موافقت کردند.

کمیسیون اروپا همچنین به ۲۷ کشور پیشنهاد کرده که تحریم‌ها علیه روسیه را با توقف خرید زغال سنگ از این کشور که ۴۵ درصد مجموع واردات اتحادیه اروپا ارا تشکیل می‌دهد و نیز بستن بنادر اروپایی به روی کشتی‌های روسی افزایش دهند.

تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ در اوکراین، گرچه هنوز به گفته مقامات کشور‌های اروپایی روی میز قرار دارد، اما وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین راه‌های کشور‌های جایگزین برای تامین انرژی، به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده و در اتحادیه اروپا با مخالفان جدی روبه رو بوده است.

هزینه‌های گرمایش بسیار گران شده و پیش بینی‌ها با تداوم جنگ در اوکراین و تشدید تحریم‌ها بالاتر خواهد رفت، از این رو برخی کشور‌ها معتقدند که با تحریم نفت و گاز روسیه برای گرم کردن خانه‌ها در زمستان آینده با مشکل جدی روبه رو می‌شوند و این امر می‌تواند فشار مردم و مخالفان دولت‌های اروپایی را افزایش داده و این پروژه را با شکست روبه رو سازد.

از سوی دیگر مخالفان تحریم معتقدند که تامین انرژی مورد نیاز و قطع یا کاهش وابستگی به مسکو و یافتن راه‌ها و کشور‌های جدید برای جایگزین کردن نفت و گاز روسیه، هزینه‌های زیادی به اروپا تحمیل خواهد کرد که با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا که بسیاری از کشور‌ها دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت‌ها را برای خروج از بحران‌ها و عادی شدن وضع اقتصادی زیر سوال خواهد برد و با موانع جدی روبه رو خواهد ساخت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده