تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۵۳۴۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه احتمالاً شامل فولاد هم خواهد بود

‌می‌متالز - از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه، اعمال ممنوعیت فوری گاز، نفت و یا حتی زغال‌سنگ روسیه موضوعی است که در اتحادیه اروپا بحث‌های زیادی را به خود اختصاص داده است. در حالی که برخی کشور‌ها از ممنوعیت انرژی روسیه حمایت می‌کنند، سایر کشور‌های اتحادیه اروپا استدلال می‌کنند که آن‌ها بیش از حد به انرژی روسیه وابسته هستند و به محصول خود بیشتر از روسیه آسیب می‌رسانند.

به گزارش می‌متالز، اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است که به احتمال زیاد اجاره هواپیما و واردات و صادرات محصولاتی مانند سوخت جت، محصولات فولادی و کالا‌های لوکس را محدود می‌کند.

به گزارش CNBC، با این حال، اتحادیه اروپا همچنان بر سر تمدید این تحریم‌ها بر واردات انرژی از روسیه اختلاف‌نظر دارد.

این اتحادیه اکنون روی بسته پنجم تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کند و دور جدید اقدامات پیش‌بینی می‌شود اواخر این هفته تصویب شود.

دو مقام اتحادیه اروپا که به دلیل ماهیت حساس مذاکرات نخواستند نامشان فاش شود، به CNBC گفتند که پیشنهاد بسته تحریمی بعدی شامل اجاره هواپیما، محصولات فولادی، کالا‌های لوکس و سوخت جت است. هر دو منبع افزودند که این بسته هنوز در دست اقدام است و ممکن است با ادامه مذاکرات در روز‌های آینده و پیش از نشست مهم سفرای اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه تغییر کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه، اعمال ممنوعیت فوری گاز، نفت و یا حتی زغال‌سنگ روسیه موضوعی است که در اتحادیه اروپا بحث‌های زیادی را به خود اختصاص داده است. در حالی که برخی کشور‌ها از ممنوعیت انرژی روسیه حمایت می‌کنند، سایر کشور‌های اتحادیه اروپا استدلال می‌کنند که آن‌ها بیش از حد به انرژی روسیه وابسته هستند و به محصول خود بیشتر از روسیه آسیب می‌رسانند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید با محدود کردن واردات نفت و زغال‌سنگ روسیه موافقت کند. به عنوان مثال، لهستان ماه گذشته اعلام کرد که واردات زغال‌سنگ روسیه را متوقف خواهد کرد.

با این حال، گروه بسیار پر سر و صدایی از کشور‌های اتحادیه اروپا وجود دارد که هنوز با تصویب هرگونه تحریم انرژی مخالف هستند.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه در لوکزامبورگ به CNBC گفت: «ما می‌خواهیم [در]مدت کوتاهی به واردات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا کمتر وابسته باشیم و آلمان از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه حمایت خواهد کرد».

وی افزود: ما باید فشار بیشتری بر پوتین وارد کنیم و روسیه را منزوی کنیم – باید همه روابط اقتصادی خود را با روسیه قطع کنیم، اما در حال حاضر امکان قطع عرضه گاز وجود ندارد.

لیندنر در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر، همانطور که مکرون پیشنهاد کرد، اتحادیه اروپا باید تحریم‌های نفت و گاز را پیش ببرد، گفت: «هیچ گمانه‌زنی از سوی من وجود ندارد». همتای اتریشی او نیز مخالف اعمال ممنوعیت گاز روسیه بود.

مگنوس برونر، وزیر دارایی فدرال اتریش، به CNBC گفت: اتریش طرفدار تحریم‌های بیشتر در مورد گاز نیست. ما بسیار به گاز روسیه وابسته هستیم و فکر می‌کنم همه تحریم‌هایی که بیشتر از روس‌ها به ما ضربه می‌زند برای ما خوب نخواهد بود. به همین دلیل است که ما با تحریم نفت و گاز مخالفیم. داره آمار اروپا تخمین می‌زند که اتریش تقریباً ۵۹ درصد گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می‌کند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده