تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۲۵۳۴۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۱۵درصدی قیمت محصولات فولادی در یک ماه اخیر

‌می‌متالز - کشور‌های اوکراین و روسیه از بزرگترین تولیدکنندگان و عمده‌ترین صادرکنندگان محصولات فولادی در منطقه هستند و درسال گذشته میلادی ۲۰۲۱ اوکراین با بیش از ۲۱ میلیون تن تولید سالانه فولاد و ۱۵ میلیون تن صادرات از کشور‌های اصلی تامین کننده محصولات فولادی در منطقه بود و روسیه هم با رقم بالای صادرات، چهارمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان بشمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، معاون فروش فولاد خراسان گفت: قیمت محصولات فولادی دریک ماه اخیر حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

حسین بختیاری افزود: جنگ روسیه و اوکراین علت رشد قیمتی محصولات فولادی و به ویژه سنگ آهن و مواد اولیه در بازار‌های جهانی بوده است.

وی ادامه داد: کشور‌های اوکراین و روسیه از بزرگترین تولیدکنندگان و عمده‌ترین صادرکنندگان محصولات فولادی در منطقه هستند و درسال گذشته میلادی ۲۰۲۱ اوکراین با بیش از ۲۱ میلیون تن تولید سالانه فولاد و ۱۵ میلیون تن صادرات از کشور‌های اصلی تامین کننده محصولات فولادی در منطقه بود و روسیه هم با رقم بالای صادرات، چهارمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان بشمار می‌رود.

معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد: در بحران اوکراین و روسیه، صادرات اوکراین به صفر رسید و صادرات کشور روسیه هم با محدودیت‌های جدی مواجه شد و همین امر موجب افزایش قیمت‌های جهانی فولاد و به تبع بالارفتن قیمت‌های داخلی شد.

بختیاری گفت: کشور اوکراین پنجمین کشور صادرکننده سنگ آهن در دنیاست و با توقف صادرات سنگ آهن از این کشور، قیمت سنگ آهن در بازار‌های داخلی و جهانی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تمامی این عوامل موجب اثرگذاری بر قیمت جهانی شد و به نسبت افزایش قیمت‌های جهانی، قیمت‌های داخلی نیز افزایش داشته است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده