به گزارش میمتالز، حاشیههای دامپینگ در کویل نورد گرم فولادی به شرح زیر است:
آرسلور میتال ۳۹.۸۳ درصد، تاتا استیل ۳۰.۶۴ درصد، لیبرتی استیل ۲۳.۳۰ درصد، تیسنکراپ ۲۳.۳۰ درصد، سایر فولادسازان اتحادیه اروپا ۴۹.۸۴ درصد، پوسکو ۱۴.۶۲ درصد، هیوندای استیل ۱۴.۰۸ درصد و سایر فولادسازان کره جنوبی ۱۸.۵۹ درصد.
ترکیه تحقیقات اعمال تعرفه را در ۹ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز کرد، اما در حال حاضر و با سیاستهای جدید ترکیه، کمیسیون اروپا نیز تعرفه ضد دامپینگ را بر بر کویل نورد گرم از ترکیه اعمال میکند که از ژوئیه ۲۰۲۱ برقرار شده است.
بر این اساس، اکثر فعالان بازار توافق کردند که اقدامات اعلام شده توسط ترکیه به دلیل رژیم فرآوری داخلی در ترکیه، که به صادرکنندگان محصولات نهایی فولاد اجازه میدهد فولاد را بدون عوارض گمرکی وارد کنند، کمترین اثر را خواهد داشت، مشروط بر اینکه محصولات خود را صادر کنند.
یکی از مدیران فولادسازان ترکیه در این باره خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه، تقریباً ۹۰ درصد واردات فولاد تخت به ترکیه با گواهیهای رژیم فرآوری داخلی انجام میشود، عوارض بر بازار تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت».
یکی دیگر از مدیران اجرایی نیز در این زمینه معتقد است، که با این حال، این تصمیم و اسناد گواهی بر این است که ترکیه محصولات فولادی تخت را با قیمتهای دامپینگ وارد کرده است.
یکی از تاجران و فعالان بازار در این زمینه اظهار کرد: چندین مرکز خدمات فولادی و رولرهای تخت فولادی به طور منظم کویل نورد گرم را از اروپا و کره جنوبی وارد میکنند و گواهینامه پردازش داخلی را ندارند.
این تاجر در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که آن مراکز خدمات فولادی باید منابع دیگری را پیدا کنند یا راهی برای دریافت گواهی بیابند مگر اینکه بخواهند عوارض را بپردازند. حتی این یک حرکت مثبت برای تولیدکنندگان فولاد ترکیه است که قادر به رقابت با واردات ارزان قیمت نیستند.
منبع: آرتان پرس