تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۶۰۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت کویل نورد گرم فولادی چین

‌می‌متالز - روز گذشته با توجه به ادامه کاهش تولید فولاد خام و از سر گیری فعالیت انبار‌ها در شانگهای، قیمت کویل نورد گرم فولادی چین نسبت به روز قبل افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته با توجه به ادامه کاهش تولید فولاد خام و از سر گیری فعالیت انبار‌ها در شانگهای، قیمت کویل نورد گرم فولادی چین نسبت به روز قبل افزایش یافت.

بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی چین

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن، با واکنش بازار به اعلام برنامه ریز دولتی مبنی بر ادامه کاهش تولید فولاد خام در سال ۲۰۲۲، قیمت کویل نورد گرم فولادی چین در بازار اسپات در روز چهارشنبه (۲۰ آوریل) افزایش یافت.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز چهارشنبه (۲۰ آوریل) در محدوده ۵۱۷۰ – ۵۱۸۰ یوان (۸۰۶ – ۸۰۷ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۲۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند بیشترین قرارداد معاملات آتی انجام شده برای کویل نورد گرم فولادی در بورس آتی شانگ‌های در معاملات صبح روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از ۸ آوریل یعنی ۵۲۶۳ یوان در هر تن رسید.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) در روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور به کنترل تولید فولاد خام خود در سال ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد و طبق گزارش رسانه‌های محلی، میزان تولید فولاد خام در کل سال ۲۰۲۲ در این کشور کمتر از سال ۲۰۲۱ است.

به نقل از چندین منبع خبری در بازار اسپات، برخی از معامله گران گزارش کردند معاملات کویل نورد گرم فولادی در شانگ‌های در روز چهارشنبه پس از سرگیری فعالیت برخی از انبار‌ها در شهر بهبود یافته است. اما باید توجه داشت که این بهبود محدود بوده و برخی از معامله گران هنوز نتوانستند سفارشات را تضمین کنند، زیرا لجستیک هنوز بهبود نیافته است.

تحلیل گران بازار اعلام کردند عملیات در انبار‌های فولاد در شانگ‌های از اوایل آوریل به حالت تعلیق در آمده و تجارت در بازار اسپات در غرب شهر متوقف شد. این توقف پس از قرنطینه شدن غرب شهر برای مبارزه با بدترین دوران شیوع کووید- ۱۹ از زمان شروع همه گیری آن رخ داده است. باید توجه داشت که غرب شهر شانگ‌های جایی است که انبار‌ها در آن قرار دارند.

بازار کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین

طبق ارزیابی متال بولتن، قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز چهارشنبه (۲۰ آوریل) در محدوده ۸۵۳.۷۹ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۱.۱۲ دلار در هر تن افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند با وجود افزایش قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی در بازار معاملات آتی، پیشنهادات شنیده شده برای کویل نورد گرم فولادی نوع SS۴۰۰ از کارخانه‌های بزرگ چینی در روز چهارشنبه در محدوده ۸۶۰ تا ۸۸۰ دلار در هر تن فوب چین باقی ماند.

تحلیل گران بازار گزارش دادند کارخانه‌های کوچکتر در روز چهارشنبه کویل نورد گرم فولادی صادراتی را با قیمت ۸۴۵ دلار در هر تن فوب چین عرضه کردند.

معامله گران اعلام کردند با توجه به اینکه تانگشان که قطب اصلی فولادسازی است هنوز تحت قرنطینه ناشی از بیماری همه گیر کووید-۱۹ می‌باشد، تاجران اکنون ترجیح می‌دهند محموله‌های تولید شده از کارخانه‌های بزرگ را حمل کنند.

یک تاجر مستقر در هانگژو در مورد خریداران اظهار کرد:

بازرگانان همچنان به گزارش ضعیف تجارت برای صادرات کویل نورد گرم فولادی چین ادامه داده و خریداران مستقر در خارج از کشور در این هفته سکوت کردند.

شنیده‌ها از بازار

یک تحلیل گر صنعت مستقر در شانگ‌های در مورد میزان تولید گفت:

با توجه به اینکه میزان تولید کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است، تأثیر تعهد کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) برای مهار تولید فولاد خام در سال جاری بر بازار فولاد خنثی می‌باشد.

داده‌های اداره ملی آمار این کشور چهارشنبه (۲۰ آوریل) نشان می‌دهد که چین در ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲، حدود ۲۴۳.۳۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

بورس آتی شانگ‌های

به نقل از فعالان بازار، بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی مربوط به ماه می‌در روز چهارشنبه (۲۰ آوریل) با قیمت ۵۲۲۳ یوان به ازای هر تن به پایان رسید. این در حالی است که قیمت پایانی این محصول نسبت به روز سه شنبه ۵۹ یوان در هر تن افزایش داشته است.

میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه‌های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در ماه ژانویه برابر ۴۹۴۵.۱۳، در ماه فوریه برابر ۴۹۶۸.۷۵ و در ماه مارس برابر ۵۱۷۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز چهارشنبه (۲۰ آوریل) به ۵۱۷۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

به گزارش آرتان پرس، میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در ماه دسامبر برابر ۷۷۵.۱۶، در ماه ژانویه برابر ۷۶۰.۶۱، در ماه فوریه برابر ۸۱۷.۷۳ و در ماه مارس برابر ۸۶۱.۱۰ دلار در هر تن فوب چین بود که در تاریخ ۲۰ آوریل به ۸۵۳.۷۹ دلار در هر تن فوب چین رسید.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده