تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۵۲۰۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت فولاد تخت ترکیه افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که قیمت فولاد تخت در ترکیه در هفته منتهی به جمعه ۱۱ مارس به افزایش خود ادامه داد و این در راستای افزایش سهم بازار محصولات فولادی تخت ترکیه به دلیل عدم حضور اوکراین و روسیه در بازار‌های بین المللی بود.

بازار ترکیه جای خالی روسیه و اوکراین را پر می‌کند؟

به گزارش می‌متالز، عرضه فولاد از اوکراین و روسیه از زمان آغاز درگیری بین دو کشور در ۲۴ فوریه نامشخص بوده است. حمل و نقل به و از بنادر دریای سیاه هر دو کشور همچنان یک چالش است.

اوکراین و روسیه به طور سنتی صادرکنندگان مواد خام، محصولات نیمه تمام و فولاد تخت به ترکیه هستند. عدم وجود آن‌ها منجر به تقاضای قوی‌تر برای محصولات فولادی با مبداء ترکیه در بازار محلی ترکیه و در بازار‌های صادراتی شده است.

قیمت‌ها در بازار ترکیه در طول هفته به دلیل افزایش تقاضا و افزایش قیمت‌ها در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

علاوه بر این، ترکیه در ۱۱ مارس حاشیه دامپینگ کویل نورد گرم اتحادیه اروپا و کره جنوبی را اعلام کرد.

تولیدکنندگان ورق گرم ترکیه سفارشات خود را برای تولید در اواخر می‌و اوایل ژوئن در طول هفته پذیرفتند.

قیمت‌های داخلی فولاد ترکیه

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در ۱۱ مارس برای کویل نورد گرم فولادی داخلی exw ترکیه ۱۲۲۵ – ۱۲۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۱۰۵۰ – ۱۱۵۰ دلار در هر تن در ۴ مارس افزایش داشته است.

تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه را در طول هفته به قیمت ۱۲۲۵ تا ۱۲۵۰ دلار در هر تن کارخانه برای تولید ماه می‌و ژوئن فروختند که نسبت به قیمت معامله ۱۰۵۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن کارخانه در هفته گذشته افزایش داشته است.

قیمت پیشنهادی در پایان هفته به ۱۳۰۰ دلار در هر تن رسید.

قیمت‌ها تا حدی افزایش یافته است، زیرا روسیه و اوکراین منابع اصلی تولید کنندگان کویل نورد گرم ترکیه هستند.

با غیبت روسیه و اوکراین، اسلب از چین و اندونزی با قیمت ۱۰۰۰ دلار در هر تن CFR در هفته گذشته به ترکیه پیشنهاد شد.

در ترکیه قیمت کویل نورد سرد نیز در طول هفته به شدت افزایش یافت که با افزایش تقاضا برای این محصول همراه بود.

تولیدکنندگان کویل نورد سرد با ضخامت ۱ میلی‌متر را با قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۰ دلار به ازای هر تن کارخانه در طول هفته ارائه می‌کردند که نسبت به پیشنهادات ۱۳۵۰ تا ۱۱۳۸۰ دلار در هر تن کارخانه در هفته گذشته افزایش داشته است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در روز جمعه برای کویل نورد سرد داخلی exw ترکیه ۱۴۰۰ – ۱۴۲۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۱۳۵۰ – ۱۳۷۰ دلار در هر تن در ۴ مارس افزایش داشت.

صادرات کویل نورد گرم ترکیه

در هفته گذشته تقاضا برای کویل نورد گرم ترکیه در بازار‌های صادراتی قوی بود و معاملات متعددی شنیده شد.

ترکیه در طول هفته، تناژ‌های کوچک کویل نورد گرم را به قیمت ۱۲۲۵ – ۱۲۵۰ دلار در هر تن فوب به چندین خریدار در اروپا فروخت.

کارخانه‌های ترکیه این محصول را با قیمت ۱۳۰۰ دلار در هر تن فوب در پایان هفته ارائه می‌کردند، در حالی که خریداران اروپایی بین ۱۲۴۳ تا ۱۲۴۰ دلار در هر تن فوب پیشنهاد می‌دادند.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در ۱۱ مارس برای کویل نورد گرم صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه ۱۲۲۵ – ۱۲۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۹۵۰ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن در ۴ مارس افزایش یافت.

قیمت‌های وارداتی ترکیه

چین، چندین محموله کویل نورد گرم را در مجموع تقریباً ۱۰۰۰۰۰ تن به قیمت ۱۰۳۰ – ۱۰۳۵ دلار در هر تن cfr در طول هفته فروخت.

پیشنهادات از چین ۱۰۵۰ دلار در هر تن cfr بود.

شرکت NLMK روسیه کویل نورد گرم را با قیمت ۱۰۹۰ – ۱۱۰۰ دلار به ازای هر تن cfr و شرکت MMK محصول را با قیمت ۱۰۵۰ دلار در هر تن cfr ارائه کرد. با این حال، خریداران ترک به دلیل نامشخص بودن حمل و نقل از دریای سیاه و به دلیل اینکه قیمت‌ها بالاتر از قیمت‌هایی بود که از چین شنیده می‌شد، برای رزرو مردد بودند.

منابع گفتند که هند کویل نورد گرم را با قیمت ۱۱۰۰ دلار در هر تن Cfr ارائه کرد، اما هیچ معامله‌ای از هند انجام نشد، زیرا قیمت آن بسیار بالا بود.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در ۱۱ مارس برای کویل نورد گرم وارداتی بندر اصلی cfr ترکیه ۱۰۳۰ – ۱۰۳۵ دلار در هر تن بود که نسبت به ۹۵۰ – ۱۰۰۰ دلار در هر تن در ۴ مارس افزایش یافته است.

در طول هفته هیچ قیمت جدیدی برای واردات کویل نورد سرد به ترکیه شنیده نشد.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در روز جمعه برای واردات فولاد کویل نورد سرد بندر اصلی cfr ترکیه ۱۱۲۰ – ۱۱۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۱۰۹۰ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن در ۴ مارس افزایش یافته است.

قیمت‌ها مطابق با قیمت‌های کویل نورد گرم وارداتی افزایش داشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده