تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۵۲۱۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

وزارت بازرگانی روسیه محدودیت قیمت محصولات فولادی داخلی را اعلام کرد

‌می‌متالز - وزارت صنعت و تجارت روسیه از فعالان بازار فولاد خواسته است تا قیمت محصولات نورد فولادی خود را کاهش دهند و حاشیه سود را به ۲۰ تا ۲۵ درصد برای تولیدکنندگان فولاد و ۳ تا ۷ درصد برای بازرگانان و شرکت‌های خدمات فولادی محدود کنند.

دخالت دولت در بازار روسیه

به گزارش می‌متالز، این تصمیم را ویکتور یوتوخوف، معاون وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه، طی یک جلسه آنلاین با فعالان کلیدی بازار در روز پنجشنبه ۱۰ مارس اعلام کرد.

یوتوخوف گفت: «آنچه می‌خواهم به شما، تقریباً به همه – از تولیدکنندگان گرفته تا پردازنده‌ها – منتقل کنم این است که قیمت‌هایی که در حال حاضر برای انواع اصلی محصولات فلزی تعیین می‌شود، مناسب ما نیست. قیمت‌ها باید کاهش یابد.»

یوتوخوف افزود: این وزارتخانه اطلاعاتی در مورد هزینه تولید فولاد دارد و بر اساس آن تخمین زده است که هزینه محصولات تخت نورد گرم فولادی نباید از ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ روبل (۲۹۸ – ۳۳۶ دلار) در هر تن تجاوز کند.

حداکثر حاشیه‌ای که می‌توانیم به شما اجازه دهیم ۲۰ درصد است، شاید ۲۵ درصد [برای تولیدکنندگان]؛ بنابراین قیمت‌ها باید توسط همه دوباره محاسبه شود… قیمت‌ها باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی از تولیدکنندگان فولاد خواست تا برای پیگیری بیشتر قیمت‌ها در زنجیره تامین، محاسبات هزینه و اسامی طرف‌های اصلی مستقیم و غیرمستقیم خود را ارائه کنند.

یوتوخوف گفت، محدودیت حاشیه سود برای معامله‌گران و تجارتخانه‌های وابسته به تولیدکنندگان در “۵٪، ۳٪، ۷٪” پیشنهاد شد، در حالی که انتظار می‌رفت فعالان بازار یک پیشنهاد متقابل ارائه کنند.

وی در ادامه گفت که همه قرارداد‌های اخیر برای محصولات فولادی باید با قیمت‌های جدید مورد مذاکره مجدد قرار گیرد تا در روز دوشنبه ۱۴ مارس در مورد آن توافق شود.

یوتوخوف افزود: کاهش قیمت فولاد فقط باید برای بازار داخلی اعمال شود، در حالی که هیچ محدودیتی برای صادرات وجود نخواهد داشت.

یکی از تاجران بزرگ به Fastmarkets گفت: اکنون ۱۰ تولیدکننده و پنج تاجر که توسط وزارتخانه انتخاب شده‌اند، باید قیمت‌های خرید و فروش روزانه [به وزارت]را برای ارزیابی ارائه کنند.

حجم فروش [در بازار ثانویه]از زمان تهاجم روسیه به اوکراین [در ۲۴ فوریه]حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. اکنون، مصرف کنندگان نهایی این پیام را از دولت دریافت کرده اند که قیمت فولاد باید کاهش یابد.

به گفته فعالان بازار، انتظار می‌رود اثرات این طرح دولت بر قیمت فولاد در یکی دو هفته دیگر قابل مشاهده باشد.

آخرین ارزیابی قیمت Fastmarkets در ۱۴ مارس برای میلگرد داخلی cpt مسکو، ۷۲۰۰۰ تا ۷۳۵۰۰ روبل در هر تن، شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده بود. این میزان نسبت به قیمت ۷۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ روبل به ازای هر تن در یک هفته قبل، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ روبل در هر تن کاهش یافته است.

در روز ۱۴ مارس ارزیابی قیمت هفتگی کویل نورد گرم فولادی داخلی cpt مسکو، ۹۲۰۰۰ روبل در هر تن، شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد که بدون تغییر نسبت به هفته قبل بود.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده