تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۴۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

کالا‌های فروش نرفته واحد‌های تولیدی به علت درج قیمت تولید و مصرف‌کننده را برای حمایت از تولید، خریداری خواهیم کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان با اعلام این‌که از اول اردیبهشت‌ماه، همه واحد‌ها باید قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده را درج کنند، افزود: برای حمایت از تولید و اجرای کامل طرح درج قیمت، هر کالایی در واحد‌های تولیدی به علت درج قیمت تولید و مصرف‌کننده به فروش نرسد به‌شرط داشتن اسناد، خریداری خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، عباس تابش معاون وزیر صمت عنوان کرد: برای تأمین حقوق مصرف‌کننده باید تلاش کنیم که چرخ تولید بچرخد و تحقق این مهم نیازمند حمایت از تولید است.

وی تصریح کرد: تولیدکننده باید متعادل‌کننده قیمت محصول در کف بازار باشد و برای این کار نیاز به پایین آوردن قیمت تولید است.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: اینکه تولیدکننده بگوید زیان می‌دهم قابل‌باور نیست، زیرا اگر هر تولیدکننده‌ای به ازای هر تولید سودی را برندارد، باخته است.

تابش افزود: قرار نیست با حرف کسی این طرح را تعطیل کنیم، زیرا علت اجرای طرح شفاف‌سازی قیمت کالا برای حذف حاشیه سود‌ها است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تفاوت فروش تا رسیدن به‌دست مشتری ۸۴ هزار قلم کالا از ۵ تا ۱۶۰ درصد بوده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به موضوع قاچاق، توضیح داد: برخورد دولت با قاچاق یک کار جدی است که نیازمند احصای واقعی میزان قاچاق در محصولات مختلف است.

وی گفت: برخورد با کالای قاچاق باید منجر به دو خروجی افزایش نرخ اشتغال و کاهش قیمت کالای در دسترس مردم شود.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: اهتمام دولت در مبارزه با قاچاق کالا جدی است و اکنون تمرکز روی قاچاق محصولات کمک‌فنر، باتری، لنت و فیلتر روغن گذاشته‌شده است.

وی افزود: دادن حق تولید به تولیدکننده، حق توزیع به توزیع‌کننده و حق مصرف به مصرف‌کننده؛ شالوده کار ما در این جایگاه است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده