تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۵۴۲۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرکت سیمان اردستان در روزهای آینده در بورس عرضه اولیه می شود

مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان گفت: ۲۰ درصد سهام این شرکت به زودی و طی روزهای آینده در بورس عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احمدرضا عمرانی‌فرد روز یکشنبه در نشست خبری به افزایش پنج برابری هزینه‌های تولید اشاره کرد و افزود: در کارخانه سیمان اردستان ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که ۷۵ درصد از آنان را نیرو‌های بومی منطقه تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه شرکت سیمان اردستان از سهامی خاص تبدیل به شرکت سهامی عام شده و اقدام‌های پذیرش آن در بورس صورت گرفته است، گفت: با توجه به صدور اجازه عرضه اولیه، به زودی عرضه اولیه سهام این کارخانه در بورس صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان با بیان اینکه این کارخانه پ سال گذشته ۶۰ هزار تن صادرات کلینکر داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت حمل و نقل راه‌آهن سبب حذف شماری از مشتریان شده و امسال برنامه صادرات ۱۰۰ هزار تن کلینکر به کشور هندوستان و قاره آفریقا در دستور کار است.

عمرانی‌فرد بااشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰ میلیون تن توان تولید سیمان در کشور وجود دارد که ۲۰ میلیون تن آن مازاد است، افزود: ضعف در زیرساخت‌های حمل و نقل و افزایش هزینه از مانع‌های صادرات است.

وی به صرفه‌جویی منابع آب در کارخانه سیمان اردستان در راستای کمک به این شهرستان اشاره و تاکیدکرد: تابستان سال گذشته یک ماه قطعی برق داشتیم که متحمل ضرر و زیان شدیدی شدیم و برای سال جاری نیز اخطار‌های اولیه و آماده باش داده شده است.

مدیرعامل سیمان اردستان با بیان اینکه هم‌اکنون برای تامین نفت گاز برای بخش معدن و حمل و نقل با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: برای رفع کمبود برق بحث بازیافت حرارتی و ساخت نیروگاه خورشیدی بررسی شده که هیچیک صرفه اقتصادی نداشته است.

عمرانی فرد تصریح کرد: شرکت سیمان اردستان برای همکاری به منظور زباله سوزی به عنوان سوخت جایگزین مصرف آمادگی دارد و در این زمینه نیارمند همکاری شهرداری شهر‌های بزرگ است.

وی به بروزرسانی استاندارد‌های کارخانه سیمان در حوزه زیست محیطی، ایمنی بهداشت و مدیریت کیفیت اشاره کرد و گفت: تجهیزات غبارگیر کارخانه در سه حوزه بگ فیلتر، بگ هوس‌ها و الکتروفیلتر تقسیم و به صورت روزانه توسط گروه فیلتراسیون کنترل می‌شود.

به گفته وی، عمده ایجاد آلودگی مقطعی که گاهی مشاهده می‌شود ناشی از نوسانات برق است که باعث قطع الکتروفیلتر و بازشدن دریچه‌ها برای جلوگیری از انفجار می‌شود.

مدیرعامل سیمان اردستان با بیان اینکه به صورت لحظه‌ای فیلتر‌های کارخانه به سامانه محیط زیست متصل است و خوداظهاری ماهانه نیز توسط ارگان بی طرف در زمینه مسایل زیست محیطی بررسی و گزارش می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات در گذشته از کشور‌های خارجی وارد می‌شد که در برهه کنونی از شرکت‌های داخلی تهیه می‌شود.

عمرانی فرد با اشاره به اینکه سیمان اردستان موفق به دریافت جایزه مدیریت سبز شده است، گفت: این شرکت از جمله صنایع سبز کشور است و در ۲ سال گذشته با همکاری دانشگاه اصفهان و پیام نور موفق شد لجن‌های نفتی را که یکی از معضل‌های زیست محیطی استان بود، برطرف کند.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان اردستان در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار و در کیلومتر ۶۵ جاده اردستان به اصفهان واقع شده و از بهترین برند‌های کشور است که در بورس کالا عرضه می‌شود؛ این شرکت توان تولید سه هزار و ۵۰۰ تن کلینکر و سه هزار و ۶۰۰ تن سیمان در روز دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده