تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۵۴۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پروژه‌های کیفی سازی پالایشگاه‌ها اصلی‌ترین عامل تثبیت سود برای سهامداران

‌می‌متالز - معاون اقتصادی و بازرگانی پالایش نفت اصفهان مهم‌ترین عامل برای ثبات سود سهامداران شرکت‌های پالایشی را حمایت و به روز رسانی از پروژه‌های کیفی عنوان کرد و خواستار حمایت سهامداران برای رسیدن به این هدف شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صرامی معاون اقتصادی و بازرگانی پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه تمام نوسانات قیمت سهام پالایشی‌ها در بازار سرمایه به فرایند قیمت نفت خام بازار باز می‌گردد، اظهار داشت: با افزایش قیمت نفت خام، حاشیه سود پالایشگاه‌ها هم افزایش می‌یابد. اما در این میان باید به این موضوع توجه کرد که دامنه قیمتی نفت خام محدود است.

وی رشد قیمتی سهام شرکت‌های حاضر در این صنعت در بازار سرمایه را متاثر از پارامتر‌های مختلفی دانست و بهینه سازی پالایشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد.

به گفته این مقام مسوول در “شپنا”؛ پالایشگاه‌هایی که پروژه‌های بهینه سازی و کیفی سازی خود را انجام داده اند یه واسطه عرضه محصول با کیفیت می‌توانند حاشیه سود بیشتری را حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه قیمت فرآورده‌ها متاثر از شاخص کیفی است، بر تفاوت موجود میان شرکت پالایشگاهی که بنزین معمولی تولید می‌کند با شرکتی که بنزین یورو ۵ تولید می‌کند، تاکید کرد.

صرامی ادامه داد: همچنین شرکت پالایشی که پروژه نفت و گاز را انجام داده است و گازوئیل کم گوگرد تولید می‌کند در مقایسه با شرکتی که پروژه‌ی گازوئیل را انجام نداده است از سود با ثبات بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: اگر پروژه‌های کیفی سازی پالایشگاه‌ها به کمک سهامداران انجام و به روزرسانی شوند، سودآوری شرکت‌های پالایشی صرفا متاثر از قیمت نفت خام نخواهد بود.

معاون اقتصادی و بازرگانی پالایش نفت اصفهان در بیان مثالی عنوان کرد: تفاوت گازوئیل کم گوگرد و پرگوگرد در هر بشکه ۷ دلار است و شرکتی که پروژه‌های بهینه سازی را انجام داده است قطعا سهامداران خود را بیشتر منتفع خواهد نمود.

وی مهم‌ترین عامل برای ثبات سود سهامداران را حمایت و به روز رسانی از پروژه‌های کیفی سازی عنوان کرد و در این بین خواستار حمایت سهامداران برای رسیدن به این هدف شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده