تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۵۴۳۳۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سال ۱۴۰۰

زمین‌های دولتی به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال در کرمان به بیت‌المال اعاده شد

‌می‌متالز - رییس کل دادگستری کرمان گفت: سال گذشته به همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان افزون بر یک هزار و ۲۸۸ هکتار زمین دولتی تصرفی به ارزش بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بیت المال اعاده شد.

به گزارش می‌متالز، یدالله موحد روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: ارزش تقریبی این زمین‌ها را هشت هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال بوده است که با تشکیل و رسیدگی به ۲ هزار و ۴۲۷ پرونده به بیت المال اعاده شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۴۸ پرونده مرتبط با زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی منجر به صدور رای قضایی شده است اظهارداشت: در این زمینه یک هزار و ۴۶۹ متهم نیز به دستگاه قضایی احضار شدند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: به همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان و با صدور احکام قاطع قضایی ۳۶۰ مورد قلع و قمع مستحدثات در اراضی تصرف شده نیز انجام شد.

موحد تصریح کرد: اقدامات انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان با پیگیری دستگاه قضایی و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی شمال و جنوب استان، راه و شهرسازی شمال و جنوب و منابع طبیعی شمال و جنوب استان انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی استان مسوول حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در اختیار خود هستند و هیچ کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست عنوان کرد: دستگاه‌ها موظف شده اند پیشنهاد‌ها و برنامه خود را برای تعیین تکلیف زمین‌های دولتی در سال ۱۴۰۱ ارائه کنند و حتما دستگاه قضایی استان پیگیری لازم در این حوزه انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان (ایرنا)

عناوین برگزیده