تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۵۴۳۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبرپور:

۵.۵ میلیون تن کالای اساسی از گمرک ترخیص شد

‌می‌متالز - ناظر گمرکات استان هرمزگان ضمن اشاره به چشم‌انداز روشن تجارت خارجی در سال جدید مبتنی بر داده‌کاوی شاخص‌های کلان، از ترخیص بدون تأخیر ۵.۵ میلیون تن کالای اساسی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل اکبرپور درباره افزایش صادرات و چشم‌انداز روشن تجاری در سال جدید گفت: صادرات از گمرکات استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط سخت ناشی از کرونا و تحریم‌های ظالمانه از رشد دلاری ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شد که شامل ۳۸ میلیون تن کالا از جمله سنگ آهن و کنستانتره‌های آن و کود‌های معدنی و شیمیایی به کشور‌هایی مانند چین، ایالات متحده عربی و تایلند بوده است.

به گفته وی، این رشد نشان‌دهنده حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال است که امید است این روند رشد در سال جدید ادامه پیدا کند.

مدیرکل گمرک شهید رجایی در خصوص واردات کالا به گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: ۱۰ میلیون و ۶۷۸ تن کالا شامل برنج، لاستیک، گوشت و برخی اقلام دیگر از کشور‌های چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان، ایتالیا به کشور وارد شده‌اند که از این میزان کالا‌های وارداتی، پنج میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالا مربوط به کالا‌های اساسی و ضروری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

این مسوول افزود: از طریق گمرکات استان هرمزگان به میزان سه میلیون ۹۸۶ هزار تن ترانزیت خارجی صورت گرفته که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۲۳ درصدی به ثبت رسیده است.

اکبرپور با ابراز امیدواری نسبت به شکوفایی صادرات و کمک به اشتغال با توجه به اصول داده‌کاوی و خروجی‌های مربوط به شاخص‌های آماری تجارت خارجی در سال جدید، خاطرنشان کرد: در حمایت از تولیدات داخلی و تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گمرکات استان هرمزگان با اقدامات بی‌وقفه در مسیر تسهیل تجارت خارجی تلاش دارد تا با صادرات کالا‌های تولید داخل، به کشور‌های مقصد و ارائه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ترخیص هرچه سریع‌تر کالا‌های اساسی، کمک بسزایی به چرخه تولید و اشتغال و رفع نیاز‌های ضروری مردم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایمنا 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده