تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۵۷۴۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نیم‌میلیون تن کالای اساسی از گمرک شهیدرجایی ترخیص شد/ از رشد ۴۸۸درصدی ترخیص اقلام ضروری مردم تا واردات ۲۶۰هزار تن گندم در ۱.۵ماه اخیر

‌می‌متالز - ناظر گمرکات استان هرمزگان از رشد ۵۰۰درصدی ترخیص کالا‌های اساسی در ۴۵روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل اکبرپور، با اشاره به آخرین آمار‌های ترخیص کالا‌های اساسی از مهمترین گمرک کشور گفت: از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ماه حدود نیم میلیون تن انواع کالای اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به ترخیص ۸ هزار تن گوشت، از گمرک شهیدرجایی از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ماه، گفت: ترخیص گوشت نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰۰ درصد رشد داشته است، این درحالی است که ترخیص گوشت در مدت مشابه سال قبل فقط ۱۹۳ تن بوده است.

به‌گفته مدیرکل گمرک شهیدرجایی، طی این مدت ۱۲۸ هزار تن برنج ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است. گفتنی است در ۴۵ روز ابتدایی سال قبل تنها ۱۰۷ هزار تن برنج از گمرک شهیدرجایی ترخیص شده بود، همچنین در این مدت ۱۳۰ تن ذرت ترخیص شده است. یکی از اقلام بسیار مهم ترخیص‌شده از گمرک شهیدرجایی طی این مدت گندم بوده است، بر این اساس تا نیمه اردیبهشت ماه ۲۶۲ هزار تن گندم ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی افزود، با ترخیص ۷۴۳ تن دارو میزان ترخیص این قلم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است. طی این مدت ۱۹ هزار تن لاستیک ترخیص شده که رشد ۵۰ درصدی برای آن ثبت شده است، همچنین تشریفات گمرکی حدود ۵۴ هزار تن کاغذ از گمرک شهیدرجایی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده