تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۵۴۴۲۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

بازدید معاون صنایع عمومی وزارت صمت از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت ضمن بازدید از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، سیاست‌های کلی امسال وزارت صمت را به مدیرعامل صندوق و اعضای هیات مدیره، ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی برادران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در سال جدید به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، اهمیت داده و این موارد را سرلوحه کار‌ها قرار دهیم.

وی افزود: حوزه دانش‌بنیان نیازمند سرمایه‌گذاری و وجود صندوق‌هایی مانند صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک است و در این زمینه باید نگاه ویژه‌ای به این‌گونه صندوق‌ها داشت تا چتر حمایتی و پشتوانه محکمی برأی صنایع کوچک و واحد‌های تولیدی که دو نقش مهم «دانش‌بنیان» و «اشتغال آفرین» را ایفا می‌کنند؛ باشند.

معاون وزیر صمت عنوان کرد: امیدواریم در کنار اهمیت دادن به شعار سال و مدنظر قراردادن سیاست‌های کلی وزارت صمت، امسال قدم‌های مثبتی در بخش تولید و صنعت کشور برداشته شود.

برنامه‌های کلی وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ در راستای دستیابی به اهداف سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در سه سطح عمده توسط وزیر صمت تبیین شده است؛ برای مثال می‌توان به سطح دوم و زیست‌بوم دانش‌بنیانی اشاره کرد که یکی از الزامات آن ایجاد شرکت جدید و البته مهم‌تر از آن کمک به بسیاری از شرکت‌ها با ظرفیت دانش‌بنیان شدن است تا بتوانند وارد این فضا شوند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده