تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۵۴۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان خبر داد

صدور بیش از ۲۷۰۰ مجوز تاسیس صنعتی در خراسان رضوی

‌می‌متالز - سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سال ۱۴۰۰ با صدور ۲۷۲۲ جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۶۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۵ هزار و ۸۰۶ نفر در خراسان رضوی موافقت شد.

به گزارش می‌متالز، علی امید بخش در این خصوص اظهار کرد: بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان، مربوط به گروه‌های صنعتی ساخت فلزات اساسی با ۲۴ درصد، کانی غیر فلزی ۱۵ درصد و ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با ۱۴ درصد است.

وی افزود: بیشترین اشتغال پیش‌بینی شده در طرح‌های خراسان رضوی نیزبه گروه‌های صنعتی سایر محصولات کانی غیر فلزی با ۸۶۵۸ نفر (۱۳%) از کل، محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها با اشتغال ۷۷۹۵ نفر (۱۱%) و ساخت مواد و محصولات شیمیائی با اشتغال ۷۴۵۲ نفر (۱۰%) اختصاص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت استان، امید بخش با تاکید بر توسعه متوازن طرح‌ها در سطح شهرستان‌های استان بیان کرد: در سال گذشته حضور فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری درسطح کلیه شهرستان‌های استان را شاهد بوده‌ایم و بعد از مشهد شهرستان‌های سبزوار با ۲۳ درصد و فریمان با ۲۱ درصد بیشترین میزان سرمایه پیش‌بینی شده در جواز‌های تاسیس صادره را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده