تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۵۴۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور کارت مرزنشینی برای ۷۴ هزار کردستانی در سال گذشته

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال گذشته در مجموع برای ۷۴ هزار نفر کارت مرزنشینی در این استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی افزود: با توجه به ابلاغ آیین‌نامه ساماندهی بازارچه‌های موقت غیررسمی در سال ۱۳۹۶ از سوی هیات‌وزیران، سه بازارچه خانم‌شیخان، مله‌خورد و سیرانبند در استان ایجاد و تکمیل شد.

وی تصریح کرد: شناسایی افراد مشمول ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری توسط فرمانداری‌ها منطبق بر دستورالعمل‌های مربوطه انجام‌شده و برای اعمال صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزنشینی و یا اضافه کردن خدمت جدید در کارت الکترونیکی مرزنشینان به وزارت صنعت، معدن، و تجارت ارائه می‌شود.

خلیقی بابیان اینکه ۷۴ هزار نفر در قالب ۳۲ هزار و ۴۷۸ خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری تا نقطه صفر مرزی مشمول دریافت کارت مرزنشینی شده‌اند، عنوان کرد: تا پایان سال گذشته درمجموع برای ۷۴ هزار نفر کارت مرزنشینی در کردستان صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: بیش از ۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار واردات در این ۳ بازارچه انجام‌شده و به‌طور تقریبی ۱۲۴ میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ساماندهی بازارچه‌های موقت غیررسمی، ۱۷۷ هزار و ۴۹۹ در سال گذشته از این کارت استفاده کرده و مشمول آیین‌نامه ساماندهی بازارچه‌های موقت غیررسمی شده‌اند.

خلیقی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی ساماندهی بازارچه‌های موقت غیررسمی دهیاری‌ها در روستا‌های اطراف تا شعاع ۲۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی باید اطلاعات افراد را جمع‌بندی کرده و این اطلاعات از طریق وزارت کشور به سازمان توسعه تجارت ایران تحویل و در سامانه بارگذاری شود.

وی گفت: پس‌ازاین فرآیند ثبت‌نام نهایی مشمولان این طرح در دفاتر تخصصی انجام می‌شود و درمجموع بر اساس دستورالعمل ماده ۱۱ آیین‌نامه ساماندهی بازارچه‌های موقت غیررسمی بر عهده فرمانداری‌ها است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده