تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۵۴۷۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت به مناسبت روز ملی منابع انسانی؛

سرمایه انسانی کارآمد رمز تحول و بهره‌وری سازمان

‌می‌متالز - مدیر منابع انسانی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی منابع انسانی نوشت: در شرکت‌های فولادی با توجه به ماهیت و نوع فرایند‌ها در خطوط تولید، لازم است برنامه جامع و به روزتری برای تقویت کارکنان پیاده سازی و اجرا شود.

به گزارش می‌متالز، رامین لطفی، مدیر منابع انسانی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری؛ ۲۵ فروردین روز ملی «منابع انسانی» نام گرفته است. منابع انسانی که با توجه به نقش مهم و اثرگذار آن در موفقیت سازمان‌ها به سرمایه‌های انسانی تعبیر می‌شود، سرچشمه همه تحولات و بارزترین نمود تغییر و رشد یک سازمان است. از تعریف انسان به عنوان محور توسعه، در می‌یابیم که مدیریت سرمایه‌های انسانی، ارتباط مستقیمی با بهره‌وری، رشد و توسعه عملکرد سازمان دارد. در هزاره سوم و رقابت سازمان‌ها در جهت توسعه مزیت رقابتی و افزایش سهم بازار، افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی و شناسایی توانمندی کارکنان یکی از موثرترین فاکتور‌های موفقیت و سرآمدی کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی است. در همین راستا موسسات تحقیقاتی و بخش تحقیقات نیروی انسانی سازمان‌ها مطالعات و پژوهش‌های بسیاری در این خصوص انجام داده اند. راهکار‌های ارائه شده جهت شناسایی و کشف استعداد و توانایی بالقوه کارکنان و تبدیل آن به بالفعل، برگ برنده شرکت‌ها در تصمیم گیری در بحران، دستیابی به اهداف استراتژیک و حفظ و ارتقاء سهم بازار در بین رقبا است.

بدون شک سرمایه‌های انسانی توانمند به عنوان بزرگترین دارایی و سرمایه سازمان، نقش مهم و تاثیر گذاری در افزایش بهره وری، دستیابی به اهداف سازمان دارند. در شرکت‌های فولادی با توجه به ماهیت و نوع فرایند‌ها در خطوط تولید، لازم است برنامه جامع و به روزتری برای تقویت کارکنان پیاده سازی و اجرا شود. دانش، مهارت توانایی و خلاقیت کارکنان در کنار فن‌آوری‌های نوین و مکانیزه شدن اغلب فرایندها، می‌تواند راهگشای شرکت‌ها در دستیابی به اهداف شرکت‌ها باشد. سرمایه‌گذاری جهت رشد و توسعه سرمایه‌های انسانی منجر به شکوفایی خلاقیت و افزایش توان و مهارت آنان می‌شود. سازمان‌ها در مسیر رشد و تعالی به نیرو‌های بهره ور، با انگیزه و مستعد نیاز دارند تا در شرایط سخت با تکیه بر پتانسیل نیروی انسانی توانمند گره گشای مشکلات باشند. در این میان سازمان‌ها نیز وظیفه دارند تا با جذب شایسته‌ترین افراد و پرورش آنان، کارکنان را در مسیرپیشرفت و توسعه هدایت کنند. بنگاه‌های اقتصادی از طریق افزایش انگیزه و ایجاد محیطی امن و آرام و کسب رضایتمندی کارکنان همگام با رشد فزاینده فن آوری در عصر حاضر، می‌توانند پیشرو و موفق شوند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده