تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۵۴۷۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش گشایش؛

نخستین روز نوسان ۶ درصدی/ "روی" در صدر کامودیتی‌ها

‌می‌متالز - بازارسرمایه در نخستین روز به استقبال افزایش دامنه نوسان به ۶ درصد در بازار بورس و فرابورس (بازار اول) نیز خواهد رفت و ابتدا تصور می‌شود که این موضوع به روان شدن معاملات و حذف تدریجی صفوف خرید و فروش کمک موثری خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته یک روز سرخ برای بازارسرمایه داشت اما؛ یک فاکتور به کمک اهالی بازار آمد تا آن سقوط ۳۳ هزارواحدی چندان تنش‌زا نباشد و امید به بازگشت شاخص به سوی مسیر صعودی، در دل سهامداران زنده باشد.

این فاکتور "دلار" بود و در روز اصلاح بورس و سپس تا پایان هفته، دلار روند نوسان مثبتی را آغاز کرد و نرخ ارز به‌گونه‌ای پیش رفت که گویا برخی اخبار مثبت از برجام طی روز‌های آتی به گوش برسد.

آینده بازارسرمایه کاملا شفاف و روشن بوده و اصلاح‌های محدود را نباید به حساب ریزش نوشت و این موج‌های اصلاحی کم‌وبیش در شاخص‌های تعیین شده اعلامی خودنمایی مقطعی خواهند کرد.

بازارسرمایه در نخستین روز به استقبال افزایش دامنه نوسان به ۶ درصد در بازار بورس و فرابورس (بازار اول) نیز خواهد رفت و ابتدا تصور می‌شود که این موضوع به روان شدن معاملات و حذف تدریجی صفوف خرید و فروش کمک موثری خواهد کرد.

در بازار‌های جهانی نیز کامودیتی‌ها روی ابر‌ها قرار گرفتند و اوضاع "روی" بهتر از سایر فلزات و کانی‌هاست؛ در آخرین قیمت، نفت برنت ۱۱۱ دلار، مس ۱۰۳۱۳دلار، آلومینیوم ۳۲۹۹ دلار، روی ۴۴۸۳ دلار، سنگ آهن ۶۲درصد ۱۵۵دلار، اوره ۹۰۰ دلار قرار دارد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده