تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۵۵۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

وزارت صمت در تنظیم بازار کالا‌های پایه عملکرد موفق داشت/ لزوم واردات خودرو برای تنظیم بازار

‌می‌متالز - عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس از اجرای برنامه‌های تحولی وزارت صمت در حوزه تنظیم بازار کالا‌های پایه تقدیر کرد.

به گزارش می‌متالز، «جلال رشیدی کوچی» با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های تحولی وزارت صمت در حوزه تنظیم بازار کالا‌های پایه، افزود: برنامه‌های وزیر صمت در بخش صنایع بزرگ فولادی و سیمانی نتایج خوبی به همراه داشته است.

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس با تاکید بر ضرورت بهره مندی خودروسازان از فرصت حمایت وزیر صمت در جهت حذف تدریجی قرعه کشی خودرو و تعدیل قیمت‌ها، تصریح کرد: پیشنهاد ما استفاده از ابزار واردات برای تنظیم بازار داخلی است.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس با اشاره به اقدامات مثبت این وزارتخانه در مسیر احیای کارخانه آزمایش مرودشت، گفت: از اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه و همچنین ثبات موجود در بازار کالا‌های پایه تقدیر می‌کنیم و امیدواریم با تداوم نظارت‌های دقیق و پیشرفت و تکمیل پروژه‌های تحولی، تداوم تقویت و ثبات بیش از پیش بازار محصولات فولادی و سیمانی را شاهد باشیم.

رشیدی کوچی در پایان با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل نسبت به مقوله صادرات غیر نفتی کم توجهی‌هایی انجام شده بود، اظهار داشت: در شرایط تحریمی، وزارت صمت متولی برنامه ریزی برای بهره مندی بیشتر کشور از ظرفیت صادرات غیرنفتی و تعاملات تجاری و اقتصادی با کشور‌های مختلف به‌ویژه همسایگان است و افزایش حجم صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم نشانه‌های امیدبخش از چشم انداز آینده این حوزه را ترسیم می‌کند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده