تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۵۴۰۵
سرویس خبر : اجتماعی

خبر جدید برای بازنشستگان/ افزایش حقوق امسال اجرا می‌شود؟

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: ۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه بازنشستگان اختصاص داده شد. با این حساب می‌توان میزان افزایش حقوق آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

به گزارش می‌متالز، حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود، اما با توجه به ماجرای همسان‌سازی می‌توان به افزایش حقوق در اردیبهشت ماه امیدوار بود؟

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اختصاص ۹هزار میلیارد تومان برای ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: بحث قانونی شدن همسان سازی باید در لایحه مربوطه پیگیری شود.

اسکندری تصریح کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند.

افزایش‌های حقوق امسال ابلاغ شد؟

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش‌های حقوق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش‌های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش فروردین ماه نیز در آن زمان پرداخت شود.

کسورات تا دهم هر ماه پرداخت شود

او همچنین درباره تاخیر در پرداخت کسورات حقوق گفت: درتلاشیم تا کسورات حداکثر تا دهم هر ماه پرداخت شود البته تعلل دستگاه‌ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

اسکندری به پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان این صندوق نیز اشاره‌ای کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در ۲۶اسفندماه توانست بخشی از منابع پرداخت حقوق را از شرکت‌ها و منابع داخلی تامین کند و، چون دلیلی برای نگه داری این منابع در حساب خود نداشت، تمام منابع در همان روز به حساب بیش از ۵۰۰ هزارنفر از بازنشستگان با حقوق‌های پایین‌تر واریز شد.

وی تصریح کرد: تلاش شد تا در آن شرایط هرچه منابع تامین می‌شود، به تدریج و در کمترین زمان به حساب بازنشستگان، به ترتیب پایین‌ترین حقوق‌ها تزریق شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده