تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۵۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز پرداخت مشوق‌های صادراتی در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت مشوق‌های صادراتی در چارچوب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرادی با اعلام این خبر، اظهار کرد: پرداخت این مشوق‌ها در قالب طرح بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی و با اولویت پرداخت به صادرکنندگان محصولات دانش‌بنیان و دارای ارزش افزوده بالا، صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی، صادر کنندگان کالا و خدمات و تقویت لجستیک صادراتی و سایر زیرساخت‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: صادرکنندگان و مشمولان دریافت مشوق‌های صادراتی تا پایان فروردین‌ماه برای بهره‌مندی از مزایای این طرح مهلت دارند.

وی گفت: تجار و بازرگانان می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به نشانه‌ای www.tpo.ir در بخش مشوق‌های صادراتی مستندات خود را ارائه و تکمیل کنند.

مرادی ادامه داد: این مشوق‌ها در قالب پرداخت «کمک سود تسهیلات بانکی»، «کمک هزینه حمل هوایی»، «کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین المللی معتبر»، «اعزام هیات تجاری و بازاریابی»، «حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های تجاری خارج از کشور»، «پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی در حوزه اعتبارات صادراتی»، «حمایت از فعالیت‌های تبلیغاتی، بازاریابی، آموزشی، اطلاع رسانی، پژوهش، مشاوره و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات»، «پرداخت کمک هزینه حمل و نقل صادرات»، «حمایت از صادرات کالا‌ها و خدمات اولویت دار»، «حمایت از برندسازی ملی، بنگاهی، محصولی در بازار‌های هدف صادراتی»، «حمایت از برنامه توانمندسازی صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط»، «حمایت از ایجاد ایجاد، راه اندازی و توسعه فعالیت‌های مراکز تجاری ایران و دفاتر فروش و بازاریابی در بازار‌های هدف» است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، مرادی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان تا پایان فروردین‌ماه برای تکمیل مستندات و ارائه پرونده مهلت دارند و ارسال نشدن مدارک و مستندات به منزله انصراف بازرگان از دریافت مشوق‌های صادراتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران استان چهارمحال و بختیاری (ایسنا)

عناوین برگزیده