تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۵۶۹۷
سرویس خبر : انرژی

برنامه غول نفتی آمریکا برای خروج کامل از روسیه

‌می‌متالز - شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا در حال بررسی خروج کامل خود از روسیه تا ۲۴ ژوئن است.

به گزارش می‌متالز، رویترز روز پنجشنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا در حال بررسی خروج کامل خود از روسیه تا ۲۴ ژوئن است. این شرکت پیش از این تصمیم خود را برای پایان دادن به تمامی فعالیت‌های خود در این کشور اعلام کرده بود.

این شرکت جدول زمانی برای خروج خود ارائه نکرده است، اما ماه گذشته کارکنانی را که شهروند آمریکا بودند از روسیه خارج کرد. بنا بر گزارش ها، این خروج شامل کارکنان عملیات‌های عظیم تولید نفت و گاز در خاور دور روسیه، از جمله پروژه ساخالین ۱ می‌شود.

بر اساس این گزارش، کیسی نورتون، سخنگوی اکسون نیز در بیانیه‌ای گفت: همانطور که (در تاریخ) ۱ مارس اعلام کردیم، عملیات را متوقف می‌کنیم و اقداماتی را برای خروج از ساخالین-۱ انجام می‌دهیم.

این غول نفتی به طور قابل توجهی تجارت مواد پتروشیمی و روان کننده خود را در روسیه کاهش داده است. سخنگوی این شرکت گفت که این شرکت همچنین فروش خود را به تعهدات قراردادی موجود و محصولات ضروری محدود کرده است.

این شرکت اعلام کرده است که از تمام تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پیروی می‌کند.

ماه گذشته، شرکت اکسون موبیل پیش بینی کرده بود که در صورت خروج از پروژه نفتی ساخالین در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، حداکثر ۴ میلیارد دلار ضرر و زیان متحمل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده