تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۵۵۷۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکوردشکنی ارفع در صادرات و کسب درآمد

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع سال ۱۴۰۰ را درخشان به پایان رساند و توانست با صادرات ۷۱ هزار تن محصول و کسب ۱۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال درآمد در اسفند ماه، دو رکورد ارزشمند از خود بر جای بگذارد.

به گزارش می‌متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع با برطرف شدن محدودیت‌های تامین گاز در اسفند ماه علاوه بر اینکه توانست تولید شمش فولادی و آهن اسفنجی خود را افزایش دهد، مبادرت به صادرات نیز کرد و توانست بالاترین میزان صادرات در یک ماه را اسفند ماه به میزان ۷۱ هزار تن به ثبت برساند. همچنین این شرکت در درآمدزایی نیز بسیار موفق عمل کرد و در اسفند ماه بیشترین میزان درآمد ماهانه را از آن خود کرد.

رشد ۹۶ درصدی تولید در اسفند ماه

نمودار ۱ حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۷۳ هزار و ۸۲۹ تن شمش فولادی تولید کند که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در بهمن ماه سال قبل، ۶۴ هزار و ۹۸۴ تن شمش فولادی تولید کرده بود. گفتنی است که ارفع در کل سال ۱۴۰۰، ۷۷۰ هزار و ۴۳۵ تن شمش فولادی تولید کرده است.

ارفع در اسفند ماه سال گذشته موفق به تولید ۸۳ هزار و ۲۸۱ تن آهن اسفنجی شده است که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن، از رشد ۴۵۸ درصد برخوردار بود. این شرکت در بهمن ماه سال پیش توانسته بود ۱۴ هزار و ۹۱۶ تن آهن اسفنجی تولید کند. لازم به ذکر است که ارفع توانسته است از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰، ۷۰۸ هزار و ۳۱۳ تن آهن اسفنجی تولید کند.

مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۵۷ هزار و ۱۱۰ تن رسید که این میزان در هم‌سنجی با ماه پیش از آن، رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد. ارفع در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توانسته بود ۷۹ هزار و ۹۰۰ تن محصول تولید کند. قابل ذکر است که شرکت آهن و فولاد ارفع طی سال ۱۴۰۰ توانسته است یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۷۴۸ تن محصول تولید کند.

رکوردشکنی ارفع در صادرات و کسب درآمد

فروش شمش ۳۷ درصد رشد یافت

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۳۹ هزار و ۵۳۴ تن شمش فولادی را در بازار داخلی بفروشد که این میزان در مقایسه با ماه پیش از آن، رشد یک درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت توانسته بود در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، ۳۹ هزار و ۴۱ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. گفتنی است که شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۴۰۰، توانسته ۴۶۹ هزار و ۹۷۶ تن شمش فولادی را در بازار‌های داخلی به فروش برساند.

ارفع در اسفند ماه سال گذشته موفق به صادرات ۷۱ هزار و ۲۴۸ تن شمش فولادی شد که به نوعی یک رکورد در میزان صادرات ماهانه این شرکت در این سال محسوب می‌شود و نسبت به ماه قبل از آن حاکی از رشد ۷۱ درصدی است. شرکت آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه توانسته بود ۴۱ هزار و ۶۸۸ تن شمش فولادی را روانه بازار‌های صادراتی کند. همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۰ در زمینه صادرات بسیار موفق عمل کرده و فروش ۲۵۵ هزار و ۲۸۳ تنی شمش فولادی ارفع تا پایان اسفند ماه سال قبل نیز نشان‌دهنده عملکرد قابل توجه این شرکت در بازار‌های بین‌المللی بوده است.

مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال پیش به ۱۱۰ هزار و ۷۸۲ تن رسید که این میزان در هم‌سنجی با ماه قبل از آن، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. ارفع در بهمن ماه توانسته بود در مجموع ۸۰ هزار و ۷۲۹ تن شمش فولادی در بازار‌های صادراتی به فروش برساند. گفتنی است که شرکت آهن و فولاد ارفع طی سال ۱۴۰۰، ۷۲۵ هزار و ۲۵۹ تن شمش فولادی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند.

رکوردشکنی ارفع در صادرات و کسب درآمد

کسب درآمد ۵۳۲ میلیارد تومانی ارفع از فروش داخلی

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانست پنج هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با ماه پیش از آن، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در بهمن ماه سال قبل موفق شده بود پنج هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال درآمد داشته باشد. لازم به ذکر است که شرکت آهن و فولاد ارفع در سال گذشته توانست ۶۱ هزار و ۶۵۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال از فروش داخلی شمش فولادی خود درآمد کسب کند.

شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال پیش، ۹ هزار و ۲۱۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال درآمد از فروش شمش فولادی در بازار‌های بین‌المللی کسب کرد که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن حاکی از رشد ۵۱ درصدی است. این شرکت در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۶ هزار و ۸۰ میلیارد و ۶۴ میلیون ریال درآمد از صادرات شمش کسب کند. همچنین ارفع طی سال گذشته حدود ۳۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال درآمد از صادرات شمش در بازار‌های بین‌المللی داشت.

کل درآمد فروش صادراتی و داخلی شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال رسید که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، از رشد ۲۹ درصدی برخوردار است. این شرکت در بهمن ماه سال قبل درآمد ۱۱ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال کسب کرده بود.

گفتنی است که شرکت آهن و فولاد ارفع در سال گذشته توانست ۹۶ هزار و ۱۰۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۶۹ هزار و ۱۹۸ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

رکوردشکنی ارفع در صادرات و کسب درآمد

نمودار ۴ نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در بازار‌های داخلی به ۱۳۴ میلیون و ۷۷۷ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن، با کمی رشد همراه بود. این شرکت در بهمن ماه سال قبل شمش خود را به نرخ ۱۳۱ میلیون و ۷۳۴ هزار ریال به ازای هر تن در بازار داخلی به فروش رسانده بود. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در سال ۱۴۰۰، ۱۳۱ میلیون و ۱۸۵ هزار ریال به ازای هر تن ثبت شده است.

رکوردشکنی ارفع در صادرات و کسب درآمد

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده