تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۵۵۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ اعلام کرد:

نحوه محاسبه پیش‌پرداخت خریداران خودرو / تشکیل کمیته‌ای برای تعیین قیمت ها

می متالز - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام نحوه محاسبه پیش‌پرداخت خریداران خودرو از تشکیل کمیته‌ای برای تعیین قیمت ها خبر داد.
نحوه محاسبه پیش‌پرداخت خریداران خودرو / تشکیل کمیته‌ای برای تعیین قیمت ها

به گزارش می متالز، بهرام پارسایی درباره نحوه محاسبه پیش‌پرداخت خریداران خودرو در زمان تحویل گفت: اگرچه ممکن است به دلایلی مانند نوسانات ارزی قیمت خودرو در زمان پیش‌فروش و تحویل با یکدیگر متفاوت باشد اما باید مبلغی که خریداران خودرو هنگام ثبت‌نام پرداخت کرده‌اند در زمان تحویل بر اساس این تغییرات افزایش یافته و به نرخ روز محاسبه شود. به عنوان مثال اگر قیمت خودرو هنگام ثبت نام 100 میلیون تومان است و خریداران 50 میلیون تومان را پرداخت کردند در زمان تحویل باید 50 درصد خودور به قیمت زمان پیش فروش و 50 درصد باقی به قیمت روز محاسبه شود.

وی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان مردم در کمیسیون اصل 90، کمیسیون حقوقی قضائی، صنایع و معادن، شرکت‌های خودروسازی، وزارت صنعت، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌ها با هدف بررسی مشکلات بازار خودرو خبر داد و افزود: این کمیته درباره قیمت‌گذاری خودرو تصمیم‌گیری و میزان افزایش قیمت را مشخص می‌کند.

پارسایی در مورد نحوه قیمت گذاری خودرو در این کمیته، ادامه داد: قیمت‌گذاری خودرو تاکنون روند خاصی نداشته و به صورت خوداظهاری بود اما با توجه به افزایش قیمت و نحوه ثبت‌نام شرکت‌های خودروسازی که در پی آن شکایت بسیاری به کمیسیون اصل 90 ارجاع شده مقرر شد این کمیته درباره این موضوع نیز تصمیم‌گیری کند تا چارچوب و الگوی مشخصی برای آن ایجاد شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده