تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۵۵۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

"فملی"سومین شرکت بزرگ بورس شد/ امیدواری مدیرعامل به سهامداران

می متالز - با افزایش سرمایه 30 درصدی ملی مس از سود انباشته، این شرکت به سومین شرکت بزرگ بورس تبدیل شد و مدیرعامل آن با اعلام ثبت رکوردهای جدید برای آینده ابراز خوش بینی کرد.
"فملی"سومین شرکت بزرگ بورس شد/ امیدواری مدیرعامل به سهامداران

به گزارش می متالز،در پی برگزاری مجمع فوق العاده ملی مس، افزایش سرمایه 30 درصدی از محل جذاب سود انباشته تصویب شد و با این رویداد سرمایه "فملی" از 6 به 7.8 هزار میلیارد تومان رسید و این شرکت بعد از هلدینگ پتروشیکی خلیج فارس و تاپیکو به سومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شد.

درحالی افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری مجمع سالانه نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت خواهد رسید، محمدرضا بنی اسدی راد در مجمع فوق‌العاده گفت: شرکت وضعیت خیلی خوبی دارد و در 9 ماهه سال جاری با تولید 226 هزارتن مس محتوی معدنی بالاترین تولید را نسبت به سال‌های گذشته داشت و امید می رود در پایان سال به برنامه 305هزارتن مس محتوی دست یابد

وی افزود: در سه مجمتع شرکت مس (سرچشمه، شهربابک، سونگون) رکورد تولید کنسانتره به 883 هزار تن رسید و از ابتدای سال جاری تا 29 آذرماه 175 هزارتن کاتد تولید شد که بیشترین تولید این محصول در طول تاریخ شرکت است.

این مقام مسئول ادامه داد: با هدف کاهش قیمت تمام شده ، هزینه تولید مس محتوی معدنی به 2133 دلار رسید که در حد تولیدکنندگان بزرگ جهانی است و با توجه به افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده شتاب بیشتری هم گرفته است. همچنین کاهش قیمت تمام شده کاتد به 3174دلار  بر تن رسیده است.

بنی اسدی راد با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر برنامه صادراتی گفت: در شرایط تحریم‌ گروهی ساماندهی شده تا برنامه صادرات سال جاری را پوشش دهد و به فروش 12 هزار میلیارد تومانی در پایان سال دست یابیم.خبر خوب برای سهامداران تحقق این برنامه ازطریق افزایش فروش خارجی است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی به برنامه های زیست محیطی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: تا بهمن ماه کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه وارد مدار تولید می شود و با خاموش کردن دودکش‌ها بحث آلایندگی برای همیشه تمام می‌شود و به یک صنعت سبز تبدیل می‌شویم. پیشرفت کارخانه اسید نیز از پیشرفت حدود 60 درصدی به 90 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس درخصوص افزایش سرمایه 30 درصدی با هدف توسعه و افزایش تولید گفت: محکوم به توسعه هستیم و 1700 میلیارد تومان در نه ماهه سال جاری در حوزه توسعه سرمایه گذاری کرده‌ایم و به پیشرفت خوبی در این زمینه رسیده‌ایم و چشم‌انداز 400 هزار تن مس محتوی و 400 هزار تن کاتد را محقق خواهیم کرد و تا افق 1401 به یکی از ده کشور برتر جهان در تولید مس می‌رسیم.بدون شک این امر با کمک و همراهی سهامداران محقق خواهد شد و در بحث سرمایه‌گذاری سهامداران باید کمک کنند تا به موقع بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

بنی‌اسدی راد درخصوص اکتشافات برای توسعه پایدار شرکت گفت: در این زمینه  با تغییر ساختاری که در سال اخیر داشتیم و با افزایش گروه های حفاری تا پایان سال با کشف ذخایر جدید خبرهای خوبی برای سهامداران خواهیم داشتیم.هدف‌ این است با این اقدامات سهم‌ را در تولید ناخالص داخلی افزایش داده و به یک درصد برسانیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران