تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۵۷۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندارسیستان و بلوچستان:

کارخانه سیمان زابل؛ کمتر از یک ماه آینده به شبکه گاز وصل می‌شود

‌می‌متالز - استاندارسیستان و بلوچستان با بیان اینکه گازرسانی به کارخانجات سیمان استان جزو مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان است، گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده کارخانه سیمان زابل تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به شبکه گاز وصل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی "استاندار" در نشستی که با حضور نمایندگان وزارت نفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیرامون اجرای پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری از محل اعتبارات در اختیار وزارت نفت برگزار می‌شد، اظهار داشت: همچنین کارخانه سیمان خاش تا پایان شهریور ماه و کارخانه سیمان تیس نیز تا پایان سال جاری به شبکه گاز متصل خواهد شد.

وی افزود: بخشی از مصوبات سفر نیز مربوط به احداث جایگاه‌های سوخت و همینطور احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی است که با توجه به مشکلات مربوط به شلوغی و صف‌های طولانی بنزین و کمبود جایگاه‌های سی‌ان‌جی که در استان داریم، موافقت شد؛ جا‌هایی که در استان خلا داریم جانمایی و نسبت به اجرایی کردن این مصوبه اقدام شود.

مدرس خیابانی همچنین گفت: سیستان و بلوچستان جزو معدود استان‌های کشور است که از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی برخوردار نمی‌باشد، در حالی که با احداث این خط لوله علاوه بر حذف هزینه‌ها و پیشگیری از بروز خطرات حمل با تانکر از قاچاق سوخت هم جلوگیری می‌شود، لذا تلاش می‌کنیم؛ وزارت نفت را متقاعد کنیم تا اجرای این خط لوله را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا دبیرخانه پیگیری مصوبات در استان ایجاد شده تا به طور مرتب، مصوبات سفر از طریق هر یک از وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری شود.

وی همچنین در ادامه بیان داشت: در حوزه آموزش و بهداشت هم اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها به طور کامل تامین شده که پس از ارائه اطلاعات توسط دستگاه‌های متولی، اعتبارات مربوطه تزریق خواهد شد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تاکید کرد: تمامی پروژه‌هایی که اجرای آن از محل اعتبارات وزارت نفت مصوب شده است، حتماً بایستی تا پایان سال جاری اتمام و به بهره برداری برسد.

گفتنی است کل اعتبارات وزارت نفت در این راستا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که به سه دانشگاه علوم پزشکی استان، راه روستایی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و آموزش اختصاص یافت.

منبع: استانداری سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده