تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۵۵۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امام جمعه میبد:

بخش صنعت نقش مهمی در ایجاد صنایع پاک دارد

‌می‌متالز - امام جمعه میبد با تاکید بر نقش مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت در ایجاد صنایع پاک و بدون آلاینده گفت: درخواست‌های مردم مرتبط با آلایندگی محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و نسبت به کاهش آلاینده‌ها اقدام شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار با مسوولان صنعت استان یزد و شهرستان میبد افزود: رفع مشکلات حوزه صنعت، ارایه تسهیلات کم بهره به صنایع کوچک و تکریم سرمایه گذاران و صاحبان صنایع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همه جانبه نگری به ویژه در ارتباط با صنایع را بسیار مهم عنوان کرد و از مسوولان بخش صنعت درخواست کرد که گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده و اجرای مصوبه‌های نشست برگزار شده در سال ۱۴۰۰ را ارایه دهند.

در این دیدار و نشست سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نظرات خود مرتبط با بخش صنعت و موضوع آلاینده‌های محیط زیست بیان کرد و اهمیت کاهش آلاینده‌های محیط زیست و رفتن صاحبان صنعت به سوی ایجاد صنایع پاک را یادآور شد.

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد نیز گزارشی از نظارت‌های انجام شده و رصد رفع آلایندگی در تعدادی از واحد‌های تولیدی کاشی ارایه داد.

همچنین در این نشست موضوع راه‌اندازی کارخانه فولاد میبد و گرانی شن و ماسه و اعتراض‌های مردمی مرتبط با آن مطرح و بررسی شد.

یک هزار و ۵۰۰ شرکت تولیدی و کارخانه در شهرستان میبد فعال است که از این تعداد ۳۵۲ واحد آن در شهرک صنعتی جهان آباد و ۷۱ واحد در ناحیه شمس آباد دایر شده است.

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد (ایرنا)

عناوین برگزیده