تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۵۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۴۵ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین ماه ۱۴۰۱

می متالز - شاخص بورس در فروردین امسال طی ۱۹روز معاملاتی، با ثبت ۱۴۵هزار و ۳۷واحد افزایش، معادل ۱۰.۶۱ درصد رشد کرده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان فروردین تعداد ۲۱۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۴۷ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال در بیش از ۱۰ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۴۷۷ دفعه طی ۱۹ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۷۸ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۹ روز، با ۱۴۵ هزار و ۳۷ واحد افزایش، معادل ۱۰.۶۱ درصد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسیده است. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۵۳ هزار و ۱۶۹ واحد افزیش، معادل ۱۵.۲۷ درصد رشد کرده و رقم ۴۰۱ هزار و ۴۳۷ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۱۰۷ هزار و ۴۵ واحد افزایش در این مدت به رقم ۱۱۷۱ هزار و ۱۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۸۹ هزار و ۵۱۹ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۴۸ واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۰.۰۶ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۱.۳۱ درصد افزایش همراه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده