تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۵۶۰۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام آمادگی دولت ترکیه برای استقبال از شرکت‌های روسیه

‌می‌متالز - وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در جریان سفر خود به آمریکای لاتین به خبرنگاران گفت: از آنجایی که آنکارا به تحریم‌ها علیه مسکو نپیوسته، شرکت‌های روسی می‌توانند در ترکیه تجارت کنند.

به گزارش می‌متالز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در جریان سفر خود به آمریکای لاتین به خبرنگاران گفت: از آنجایی که آنکارا به تحریم‌ها علیه مسکو نپیوسته، شرکت‌های روسی می‌توانند در ترکیه تجارت کنند.

روزنامه صباح به نقل از وی گفت: اگر شرکتی می‌خواهد تجارت کند، باید قوانین ما و بین المللی را رعایت کند.

پیشتر آنکارا بار‌ها اعلام کرده بود که ترکیه قصد ندارد به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندد تا به اقتصاد خود آسیب نرساند و کانال ارتباطی با مسکو را باز بگذارد.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در ۲۴ فوریه از عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین خبر داد.

پس از آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی از کشور‌های دیگر اعلام کردند که تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی روسیه اعمال خواهند کرد.

اتحادیه اروپا اخیراً پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از زمان اعزام نیرو‌های مسکو به اوکراین، که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و سایر محصولات می‌شود را به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده