به گزارش میمتالز، در حال حاضر، تنها تعداد انگشتشماری از خودروسازان یعنی آئودی، پورشه، هیوندای و کیا، که با ریماک وارد شراکت شدهاند، تنها خودروهای الکتریکی با ظرفیت ۸۰۰ ولتی را میفروشند. تنها استثنا لوسید ایر است که دارای ظرفیت ۹۰۰ ولتی است که با فناوری اختصاصی ایجاد شده است. کار کردن با چنین ولتاژ بالایی به همه این خودروهای الکتریکی سرعت شارژ بینظیر و زمان شارژ کمتری میدهد که آنها را برای خریداران جذاب میکند.
پورشه تایکان به اوج ۲۷۰ کیلووات میرسد، در حالی که کیا EV ۶ به ۲۴۰ کیلووات میرسد. لوسید ایر ممکن است تا ۳۵۰ کیلووات افزایش یابد، اما در طول آزمایش، فقط از ۳۰۰ کیلووات گذشت، این قابلتوجه است و باعث میشود ایر سریعترین خودروی شارژری الکتریکی تاریخ باشد. در سال ۲۰۲۵، اکثر برنامههای کاربردی که وارد بازار میشوند ۸۰۰ ولت خواهند بود. ظرفیت ۸۰۰ ولت واقعا یک معامله بزرگ است. با دوبرابر کردن ولتاژ و داشتن جریان یکسان، دو برابر انرژی از یک خودرو دریافت میکنید. اگر زمان شارژ به اندازه کافی سریع باشد، نیازی به برد هزار کیلومتری در یک خودروی الکتریکی نیست. به نظر میرسد بین خودروسازان و تامینکنندگان اتفاق نظر وجود دارد که آینده خودروهای الکتریکی ۸۰۰ ولت است، اگرچه برخی از سازندگان به تعویض باتری به عنوان وسیلهای برای کاهش زمان انتظار نگاه میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد