تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۵۶۳۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مطرح کرد:

وعده اعطای سهام عدالت به ۵ میلیون جامانده تا پایان سال / اولویت مرحله اول

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به تکلیف دولت مبنی بر اعطای سهام به ۵ میلیون جامانده تا پایان سال گفت: در مرحله اول اولویت با تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مرحبا درباره تصمیمات دولت و مجلس برای جاماندگان سهام عدالت گفت: طبق احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید جاماندگان سهام عدالت پوشش داده شوند و دولت موظف و مکلف به اعطای سهام به جاماندگان تا پایان سال است. در مرحله اول اولویت با تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان است و دولت باید این اقشار را صاحب سهام عدالت کند.

وی افزود: ۵ میلیون نفر در اولویت دریافت سهام عدالت هستند که ثبت نام این افراد باید تا پایان سال انجام شود. با مطرح شدن طرح پوشش جاماندگان سهام عدالت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، طرح مجلس در این خصوص متوقف ماند تا بصورت همکاری با دولت این موضوع مورد رسیدگی قرار بگیرد. البته تا به امروز آیین‌نامه مورد نیاز از سوی دولت نوشته نشده است.

مرحبا ادامه داد: طبق قانون دولت مکلف است از محل دارایی‌هایی که مشمول اصل ۴۴ هستند، برای جاماندگان سهام عدالت تامین کند. باید دید دولت تا پایان سال چه سهامی را برای پوشش به ۵ میلیون جامانده تعیین می‌کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده