تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۵۶۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هرگونه خرید و عرضه کاغذ چاپ و تحریر خارج از نظام بورس کالای ایران از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تخلف می باشد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اعلام این خبرگفت، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی کاغذ چاپ و تحریر در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، درویش علی حسن زاده گفت، با توجه به ایجاد فضای آزاد و رقابتی در خرید و فروش کالا و همچنین قوانین موضوعه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و برابر سیاست‌های ابلاغی دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی کاغذ چاپ و تحریر در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع می‌باشد..

حسن زاده در ادامه افزود، تمامی واحد‌های تولید کننده و وارد کننده کاغذ چاپ و تحریر مکلف به پیگیری ثبت نام و اخذ کد بورسی در طی دو هفته آینده بوده و میبایست محصولات خود را در بورس کالا عرضه نمایند.

وی همچنین ادامه داد، از محسنات این اقدام شفاف سازی در خرید و عرضه کالا و همچنین جلوگیری از احتکار، و کمبود و عدم عرضه بموقع کالا در بازار و دیگر تخلفات احتمالی مبیاشد.

این مقام مسوول همچنان افزود، کلیه مراحل اخذ کد بورس کالای ایران، ثبت نام، دریافت کد نقش، اظهار تولید و ثبت معاملات (ثبت فاکتور الکترونیکی) تولید کنندگان و خریداران در سامانه جامع تجارت برای عرضه کنندگان کاغذ چاپ و تحریرتا پایان روز پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری قابل انجام بوده و پس از موعد مقرر بمنزله خرید خارج از شبکه بوده و فاقد وجاهت قانونی میباشد و مستوجب مجازات‌های قانونی میباشد.

سرپرست اداره کل صمت استان گلستان در خاتمه افزود، کلیه فروشندگان و خریداران کاغذ چاپ و تحریر و همچنین شهروندان محترم میتوانند تخلفات احتمالی موجود و همچنین سوالات مربوط در این خصوص را از طریق سامانه گویای تلفنی ۱۲۴ اداره کل صمت استان گلستان به کارشناسان مربوط گزارش نموده تا سریعاً مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان

عناوین برگزیده