تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۵۶۸۳۷

ایلان ماسک چه خوابی برای توییتر دیده است؟

‌می‌متالز - ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، از هیچ کدام از کمپانی‌هایی که مدیرعامل آن‌هاست حقوقی دریافت نمی‌کند. او معتقد است که همین سیاست باید درباره توییتر، جدیدترین کمپانی در مالکیتش اجرا شود.

به گزارش می متالز، ایلان ماسک که توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، تصمیم دارد برای کاهش هزینه‌ها، دریافتی سران اجرایی و هیات رئیسه این شرکت را کاهش دهد. او همچنین اعلام کرد که راه‌های جدیدی را برای پولی کردن توییت‌ها در نظر دارد.

ایلان ماسک باید بانک‌ها را متقاعد می‌کرد که توییتر به اندازه کافی برای پرداخت بدهی‌های بانکی تولید نقدینگی دارد. در واقع اجرای تعهدات قبلی به بانک‌ها کلید اصلی قبول پیشنهاد نهایی او بود. وی مجموعا تقاضای ۲۵٫۵ میلیارد دلار وام از بانک‌ها داشت. ماسک همچنین موافقت کرد که مابقی پول خرید این پلتفرم را با پول نقد خود بپردازد.

کاهش حقوق هیات رئیسه توییتر

میزان کاهش هزینه‌هایی که ماسک در نظر دارد در توییتر انجام دهد هنوز مشخص نیست. ماسک در توییت‌های خود درباره حقوق هیات رئیسه توییتر شفاف‌سازی‌هایی کرد. طبق این توییت‌ها مجموع حقوق دریافتی این افراد می‌تواند حدود سه میلیارد دلار برای این کمپانی بازگشت هزینه داشته باشد. ایلان ماسک که خود به عنوان مدیرعامل چند شرکت از جمله تسلا حقوقی از هیچ کدام از آنها برای خود برنمی‌دارد قصد دارد حقوق هیات رئیسه شرکت جدید خود را کاهش دهد.

ماسک همچنین در گفتگوی خود با بانک‌ها به سود ناخالص توییتر اشاره کرد که بسیار کمتر از همتایان خود از جمله فیس‌بوک و پینترست است. بنا به این دلایل باید هزینه‌های توییتر کاهش پیدا کند. ماسک می‌خواهد تعدیل نیرو هم انجام دهد. اما برخی منابع می‌گویند تا زمانی که توییتر به طور رسمی تحت مالکیت او درنیاید یعنی تا پایان سال جاری میلادی نمی‌تواند در تعدیل نیرو دخالت کند.

قیمت‌گذاری توییت‌ها

علاوه بر اینها ایلان ماسک به بانک‌ها گفت که می‌خواهد توییت‌هایی که حاوی اطلاعات مهمی هستند را قیمت‌گذاری و از آنها برای افزایش درآمد کمپانی استفاده کند. برای مثال اگر وبسایت شخص ثالثی بخواهد از افراد یا کمپانی‌های تایید شده توییتی بزند یا روی آن نقل قول بنویسد باید هزینه‌ای را بپردازد.

پرداخت با دوج‌کوین

ماسک همچنین در توییتی که بعدا آن را پاک کرد گفت می‌خواهد قیمت نسخه ویژه توییتر را کاهش دهد، تبلیغات آن را حذف و گزینه پرداخت با دوج‌کوین را نیز به آن اضافه کند. قیمت ماهانه نسخه ویژه توییتر در حال حاضر ۲٫۹۹ دلار است. در توییت دیگری که باز هم حذف شد ماسک گفت قصد دارد وابستگی توییتر را به تبلیغات کاهش دهد. او همچنین مدیر عامل دیگری برای توییتر در نظر دارد که منابع هویت این شخص را فاش نکردند.

برخی بانک‌ها از پرداخت وام به ایلان ماسک خودداری کردند. زیرا معتقدند که بی‌پروایی و غیرقابل پیش‌بینی‌بودن او می‌تواند بعضی از افراد با استعداد را از کمپانی توییتر فراری دهد و به این کمپانی آسیب بزند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده