تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۵۷۲۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بانک مرکزی از نوسانات قیمت دلار

‌می‌متالز - بانک مرکزی، نماگر‌های اقتصادی سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. بخشی از این گزارش به نوسانات قیمت دلار اختصاص دارد. در پاییز سال گذشته، در بازار ارز چه گذشت؟

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی، نماگر‌های اقتصادی پاییز سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. بخشی از این گزارش، به نوسانات قیمت دلار در مهر، آبان و آذر سال گذشته اختصاص دارد.

نوسانات بازار ارز در پاییز ۱۴۰۰

اما این گزارش چه می‌گوید؟

بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش دلار در بازار آزاد را در مهر سال گذشته، ۲۷۲۷۹ تومان اعلام کرده است.

رسانه‌ها نرخ ارز آمریکایی در بازار آزاد را در نخستین ماه پاییز، پایین‌تر و بالاتر از نرخ متوسط اعلامی نیز گزارش داده بودند. برای مثال می‌توان به قیمت‌هایی در حدود ۲۷ هزار و ۲۰ تومان (۲۱ مهر)، ۲۷ هزار و ۷۰ تومان (بیست و ششم)، ۲۷،۵۲۰ تومان (اول)، ۲۷،۸۱۰ تومان (ششم) و ۲۸،۳۳۰ تومان (هشتم)، اشاره کرد.

بانک مرکزی، همچنین متوسط قیمت فروش دلار در بازار آزاد را در دومین ماه پاییز، ۲۷۴۴۲ تومان اعلام کرده است.

در آبان نیز به گزارش رسانه‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد، در بعضی روز‌ها پایین‌تر و در برخی روز‌ها بالاتر از نرخ متوسط اعلامی بود. برای مثال می‌توان به قیمت‌هایی در حدود ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان (۲۶آبان)، ۲۷ هزار و ۶۱۰ تومان (سوم)، ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان (ششم)، ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان (بیست و هشتم) و ۲۸،۲۲۰ تومان (نوزدهم)، اشاره کرد.

بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش ارز آمریکایی در بازار آزاد را در ماه پایانی فصل سوم، ۲۸۲۹۳ تومان اعلام کرده است.

رسانه‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد را در آذر نیز، گاهی پایین‌تر و گاهی بالاتر از نرخ متوسط اعلام کرده بودند. برای مثال می‌توان به قیمت‌هایی در حدود ۲۷ هزار و ۳۲۶ تومان (۱۲ آذر)، ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان (نهم)، ۲۹ هزار و ۸۱۰ تومان (بیست و هشتم)، ۳۰ هزار و ۲۱۰ تومان (سی‌ام)، ۳۰ هزار و ۵۲۰ تومان (پانزدهم) و ۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان (هجدهم)، اشاره کرد.

تحولات بازار ارز در پاییز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰

این در حالی است که بنا بر اعلام نهاد رگولاتور شبکه بانکی، متوسط قیمت دلار در مهر ۱۳۹۹، به ۲۹۲۴۳ تومان، در آبان به ۲۶۹۳۲ تومان و در آذر به ۲۵۵۱۳ تومان رسیده بود. بانک مرکزی، متوسط نرخ ارز آمریکایی را در پاییز آن سال نیز ۲۷۱۵۸ تومان اعلام کرده بود.

گزارش بانک مرکزی از نوسانات قیمت دلار

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده