تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۲۲
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۵۷۲۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بورس با رشد نرخ ارز در سامانه نیما

‌می‌متالز - وضعیت این هفته بورس با بررسی آخرین متغیر‌ها، احتمال کاهش حجم معاملات با توجه به تعطیلات، رشد نرخ ارز در سامانه نیما و جبران عقب ماندگی یک گروه توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش می‌متالز، دومین هفته کاری بورس در اردیبهشت درحالی با قرار گیری شاخص در سطح یک میلیون و ۵۲۱ واحدی شروع می‌شود که کارگزاری آبان درباره روز‌های قبل و بعد اعلام کرد: بازار در هفته گذشته روندی نوسانی با رشد محدود را پشت سر گذاشت و گرایش بازار به نماد‌ها و گروه‌های کوچکتر مشهود بود.

بازار‌های جهانی نیز با توجه به رشد شاخص دلار و افت تقاضای چین با عقب گرد همراه شدند و به نظر می‌رسد همچنان این بازار‌ها پس از بازگشایی بازار‌های چین مستعد رشد باشند.

در بازار ارز، اما رشد محدود قیمت، پشت سد ۲۸ هزارتومان رقم خورد و عبور قیمت از مرز ۲۵ هزارتومانی در سامانه نیما از دیگر رخداد‌های قابل توجه هفته گذشته بود. به نظر می‌رسد در صورت عدم مخابره خبری جدی و مثبت از وضعیت مذاکرات، روند صعودی آرام قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و همین مسئله محرک نرخ‌ها در سامانه نیما نیز خواهد بود و تعیین تکلیف وضعیت ارز ترجیحی می‌تواند نرخ نیما را بیش از پیش برای بازار سهام با اهمیت کند.

در بازار سهام، اما با توجه به تعطیلات در هفته آینده احتمال کاهش حجم معاملات زیاد خواهد بود و البته بازار احتمالا به رشد نرخ ارز در سامانه و بهبود وضعیت نفت در گروه‌های متاثر واکنش هرچند محدود نشان خواهد داد. همچنان گردش بخشی از نقدینگی بین گروه‌های کوچک و افت کرده نیز محتمل است و به نظر می‌رسد گروه فلزی معدنی پس از تعیین تکلیف نهایی وضعیت ابلاغیه اخیر می‌توانند عقب ماندگی را جبران کنند.

منبع: اخبار بانک

عناوین برگزیده