تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۷۳۵۰
سرویس خبر : انرژی

نفت و بانک‌های روسیه، هدف بسته ششم تحریم اتحادیه اروپا

‌می‌متالز - مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های جدید این اتحادیه صنعت نفت و بانک‌های روسی بیشتری را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به‌خاطر جنگ با اوکراین وضع خواهد کرد که صنعت نفت و بانک‌های روسی بیشتری و همچنین افرادی را که مسئول انتشار اطلاعات نادرست هستند، هدف قرار خواهد داد.

بورل در توییتی گفت: ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها هستیم که هدف آن قطع ارتباط بانک‌های بیشتر (روسیه) با سوئیفت، فهرست بازیگران اطلاعات نادرست و مقابله با واردات نفت است.

به گفته دیپلمات‌ها، آخرین دور تحریم‌ها بر اسبربانک Sberbank بزرگترین وام دهنده روسیه نیز تأثیر خواهد گذاشت و نام آن را به فهرست چند بانکی اضافه خواهند کرد که قبلاً از سیستم پیام رسانی سوئیفت حذف شده‌اند.

بورل همچنین تأکید کرد که اقدامات پیشنهادی این کمیسیون علیه روسیه که در ۲۴ فوریه از طریق زمین، دریا و هوا به اوکراین حمله کرد، برای تصویب به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مقامات گفتند که قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه تحریم‌های جدید پیشنهادی را توضیح دهد و این تحریم‌ها شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه به غرب هشدار داد که می‌تواند در واکنش به تحریم‌های اعمال‌شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده، صادرات و معاملات را خاتمه دهد.

تحریم نفت روسیه، مسکو را از یک جریان درآمدی بزرگ محروم می‌کند، اما دستیابی به توافق برای این اقدام از سوی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که ۲۶ درصد از واردات نفت خود را به روسیه متکی هستند، آن‌ها را دچار دو دستگی کرده است.

مجارستان و آلمان از جمله کشور‌هایی بودند که نسبت به تحریم نفتی مخالف بودند. یکی از نگرانی‌های آن‌ها این بود که افزایش قیمت انرژی به اقتصاد‌های اتحادیه اروپا که از قبل با تورم دست و پنجه نرم می‌کردند، آسیب می‌رساند.

دیپلمات‌ها با اشاره به دو کشوری که به شدت به نفت روسیه وابسته هستند، گفتند که مقاومت در برابر ممنوعیت واردات نفت در هفته گذشته پس از توافقی که به اسلواکی و مجارستان معافیت می‌دهد، کمرنگ شد.

به گفته مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک، کشور‌های اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از ۴۷ میلیارد یورو (۴۷.۴۳ میلیارد دلار) برای واردات گاز و نفت به روسیه پرداخت کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده