تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۵۷۴۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش یک میلیون تنی ظرفیت تولید کنسانتره در پایافولاد یزد/ تعهد به دو بانده کردن ۳۰ کیلومتر از محور یزد – طبس

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد خبر از راه‌اندازی خط دوم تولید کنسانتره این مجموعه به ظرفیت یک میلیون تن را تا پایان سال جاری داد و گفت: همچنین بازچرخانی آب در این مجموعه در حال اجرا است که به ازای تولید هر یک تن کنسانتره ۰.۴ مترمکعب آب مصرف می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رضا تسلیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۲۵۰۰ نفر فراهم شده اظهار داشت: سایر مجموعه‌های تابعه این شرکت حدود ۶۴۰ فرصت شغلی را در منطقه فراهم کرده است و پرسنل مجموعه جزو اهالی روستا‌های منطقه هستند، ولی به دلیل تخصصی بودن فعالیت‌های واحد، بخشی از پرسنل اهالی سایر مناطق کشور به کار گرفته شدند.

وی عنوان کرد: علاوه بر ایجاد خط تولید کنسانتره، با توجه به پتانسیل‌های منطقه و نیاز‌های صنعتی، یک خط تولید ۴ میلیون تنی سنک دانه بندی نیز در بازه زمانی ۱۱ ماه در این مجموعه ایجاد و در دیماه ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

مدیر عامل این شرکت صنعتی معدنی از در دستور اقدام قرار گرفتن ایجاد خط دوم کنسانتره این مجموعه به ظرفیت یک میلیون تن خبر داد و ابراز امیدوای کرد که این مجموعه تا پایان ۱۴۰۱ به بهره برداری و تا اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به ظرفیت اسمی خود برسد.

وی با اشاره به فراهم شدن ۱۸۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵۰۰ اشتغال غیرمستقیم با بهره برداری از خط دوم این مجموعه، گفت: برای ایجاد کارخانه از شعاع ۳۰ کیلومتری آب به مجموعه منتقل شده و پست برق ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان ایجاد و در ادامه به برق منطقه‌ای استان هبه شده است.

تسلیمی با بیان این که به طور استاندارد به ازای هر تن کنسانتره یک مترمکعب مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مجموعه به ازای هر تن کنسانتره ۰.۴ مترمکعب آب مصرف می‌شود و علاوه بر این آبگیری از باطله کارخانه انجام می‌شود که با این اقدامات نرخ مصرف آب به حداقل ممکن رسیده است.

وی افزود: در بحث زیست محیطی و منابع طبیعی نیز تاکنون ۲۵۰ هکتار مرتع ایجاد کرده و کلیه مراحل نگهداری آن‌ها را تا انتهای سال ۱۴۰۲ برعهده گرفته که امیدواریم طی این مدت وسعت آن به ۳۵۰ هکتار افزایش یابد.

وی یکی دیگر اقدامات این شرکت را مشارکت در دو بانده کردن ۳۰ کیلومتر از محور یزد – طبس ذکر کرد و افزود: ایجاد زیرگذاری به روز جهت اتصال این محور به محور چادرملو با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان نیز مدنظر این مجموعه صنعتی معدنی است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده