تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۵۷۲۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه ۳۰۰ هزار تن محصول «کگل»

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر امروز شنبه ۱۰اردیبهشت ماه، ۳۰۰ هزار تن محصول سنگ‌آهنی شامل ۲۰۰ هزار تن گندله و ۱۰۰ هزار تن کنسانتره را در بورس کالای ایران عرضه خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، امروز شنبه ۱۰اردیبهشت ماه، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ۲۰۰ هزار تن گندله سنگ‌آهن را به قیمت ۳۹ هزار و ۳۰۸ ریال به ازای هر کیلوگرم در بورس کالای ایران عرضه خواهد کرد. حداقل عرضه این شرکت یک هزار تن و حداقل خرید نیز یک هزار تن در نظر گرفته شده است. نوع قرارداد به صورت نقدی و نوع تسویه نیز نقدی خواهد بود.

مشخصات کالای قابل عرضه درصد SiO۲ حداکثر ۲.۵ درصد، اندازه ۹۰ درصد در بازه ۸ تا ۱۶ میلی‌متر، حداکثر ۱.۵ درصد Feo، حداقل Fe-۶۵ درصد است. ملاک تشخیص آنالیز کیفی آزمایشگاه فروشنده است. محاسبه وزن خشک خواهد بود.

به ازای هر یک درصد Fe بالاتر و یا پایین‌تر از ۶۵ درصد یا همان نسبت معادل ۵ درصد به قیمت پایه گندله اضافه و یا کاهش می‌یابد. همچنین به ازای هر یک ۰.۰۰۵ درصد گوگرد بالاتر و یا پایین‌تر از ۰.۰۱ و یا به همان نسبت معادل ۰.۵ درصد قیمت پایه گندله افزایش و یا کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه به ازای ۰.۱ انحراف FeO بالاتر و یا پایین‌تر از ۰.۷ درصد و یا به همان نسبت معادل ۰.۵ درصد قیمت پایه گندله. هر ۳۰ واحد CCS بالاتر و یا پایین‌تر از ۲۵۰ و یا به همان نسبت معادل یک درصد قیمت پایه گندله اضافه یا کسر می‌شود. تاریخ تحویل گندله ۱۷اردیبهشت ماه در کارخانه خواهد بود.

همچنین امروز شنبه ۱۰اردیبهشت ماه، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ۱۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن به قیمت ۳۱ هزار و ۱۳۹ ریال به ازای هر کیلوگرم در تالار حراج باز بورس کالای ایران عرضه خواهد کرد. حداقل عرضه یک هزار تن و حداقل خرید نیز یک هزار تن در نظر گرفته شده است. نوع قرارداد و نوع تسویه به صورت نقدی خواهد بود.

مشخصات کالای قابل عرضه شامل Fe:۶۶. S:۱.۲ -FeO:+۲۲%، دانه‌بندی میانگین ۵۰۰ میکرون است. همچنین نحوه محاسبه پاداش و جریمه به این صورت است که به ازای هر یک درصد Fe بالاتر یا پایین‌تر از ۶۶ درصد یا به همان نسبت معدل ۵ درصد، قیمت پایه کنسانتره افزایش یا کاهش می‌یابد. ضمن اینکه به ازای هر ۰.۱ درصد گوگرد پایین‌تر یا بالاتر از ۰.۵ درصد و یا به همان نسبت معادل یک درصد قیمت پایه کنسانتره اضافه یا کسر می‌شود. این محصول نیز ۱۷ اردیبهشت ماه در کارخانه به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده