تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۸
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۵۷۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سپید نامه یکی از تعهدات خرید رمز ارز

‌می‌متالز - یک کارشناس گفت: هر پروژه‌ای اعم از توکن و بلاکچین که با قصد جذب سرمایه‌ی عمومی وارد بازار می‌شود، باید تعهد مشخصی نسبت به سرمایه مردم داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، امیر حسین حمزه گفت: نداشتن سپید نامه و نقشه راه برای پروژه‌ها از مولفه‌های نا امن بودن آن پروژه است، اما صرف داشتن سپید نامه هم دلیلی برای امن بودن یک پروژه نیست.

به گفته کارشناس حوزه رمز ارز، امروزه تامین مالی جمعی از طریق بلاکچین راحتر و سریعتر شده است. پروژه‌هایی که اقدام به فروش توکن یا کوین خود برای تامین سرمایه برای انجام برنامه‌های خود می‌کنند باید در قبال آن تعهد به سرمایه گذاران بدهند که پروژه خود را در زمان وعده داده شده به اتمام می‌رسانند و در چارچوب برنامه از پیش تعیین شده عمل کنند.

او گفت: پروژه‌ها باید ریسک‌های سرمایه گذاری در طرح خود را اعلام کنند و هرگونه وعده سود بدون ریسک و ثابت و تضمین شده یکی از نشانه‌های پروژه کلاه برداری است.

روجا ایگناتووا خود را ملکه رمزارز می‌دانست و به مردم گفت که یک رمزارز برای رقابت با بیت‌کوین اختراع کرده است و مردم را به میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری تشویق کرد. او در تجمعات بین تشویق هواداران خود اعلام کرد که وان‌کوین در حال تبدیل به بزرگترین رمزارز دنیاست، تا هر کس در هرجا بتواند پول پرداخت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده