تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۰۶
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۵۷۷۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دارابی:

کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه فعلا تولید ندارد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه فعلا تولید ندارد، گفت: مشکل اصلی این مجموعه تامین سرمایه در گردش است که درخواست داریم شستا برای تامین سرمایه در گردش و انجام تعمیر و تجهیز این واحد پای کار بیاید.

به گزارش می‌متالز، محسن دارابی با بیان اینکه همه کار‌های کارخانه اسیدسیتریک انجام شد و حتی تولید آزمایشی صورت گرفت، گفت: مشکل اصلی این واحد تامین سرمایه در گردش است که چیزی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه این تامین سرمایه در گردش باید از طریق شستا صورت بگیرد و به علاوه برای تعمیر و تجهیز این کارخانه نیز اقداماتی صورت بگیرد.

سرمایه‌گذاری قابل توجه این طرح انجام شده اگر بخواهیم امروز مشابه چنین واحدی را راه‌اندازی کنیم حداقل به هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

وزارت صمت کار‌های مهمی برای کمک به این کارخانه انجام داده که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش تعرفه واردات اسیدسیتریک از پنج به ۲۶ درصد بود. به علاوه اگر کسی قصد واردات اسیدسیتریک داشته باشد ابتدا باید از دو کارخانه موجود کشور که یکی از آن‌ها همین کارخانه کرمانشاه است سوال کند که آیا توانایی تامین اسیدسیتریک مورد نیاز را دارد و اگر نداشت اجازه واردات داده می‌شود.

مابقی کار‌ها به پیگیری و پای کار آمدن شستا بستگی دارد که امیدواریم این اتفاق صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده