تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۷۷۵۰

کاهش عوارض کامیون‌های ایرانی در دستور کار مجلس آذربایجان/ ترانزیت جاده‌ای ۴۸ درصد زیاد شد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری از افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت کالا خبر داد و گفت:‌کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی توسط آذربایجان زمانبر است.

به گزارش می‌متالز، جواد هدایتی با اشاره به افزایش آمار ترانزیتی کشور طی دو ماهه سال جاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تا ۱۵ اردیبهشت ماه، ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان و درخواست ایران مبنی بر کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی، عنوان کرد: یکی از خواسته‌های جدی ایران برای توسعه ترانزیت و حتی مناسبات و مراودات دوجانبه با کشور آذربایجان بحث کاهش عوارض سنگینی است که ناوگان ایرانی در ورود به جمهوری آذربایجان پرداخت می‌کند.

هدایتی افزود: به دفعات جلسات و نشست‌هایی در این خصوص برگزار شد و اخیرا نیز این موضوعات به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری با بیان اینکه تاکنون این موضوع از سوی مقامات آذری رد نشده است، اظهار کرد: با این حال طرف مقابل عنوان می‌کند، چون اصلاح عوارض در قانون مصوب پارلمان آذربایجان دیده شده است، حذف و اصلاح آن باید در پارلمان بررسی شود و موضوع زمان‌بر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده