تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۵۷۸۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
افتتاحیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران؛

هوشمندسازی باعث تحول در معادن کشور خواهد شد

‌می‌متالز - مدیر توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در افتتاحیه دوازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با اشاره به اهمیت هوشمندسازی معادن اظهار کرد: هوشمندسازی باعث تحول در معادن کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار صبح دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد.

سروش فولادچی، مدیر توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، در افتتاحیه این همایش اظهار کرد: از حضور مسئولان دولتی و سخنرانان و مدیران و کارشناسان و استادان حاضر تشکر می‌کنم.

وی افزود: با توجه به نقش مهم و کم نظیر فولاد در اقتصاد، گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد توجهی ویژه به این امر دارد. در همین راستا «دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران» با رویکرد‌های «بررسی توازن توسعه زیرساخت‌ها (حمل‌ونقل، گاز، برق، آب و...) و طرح جامع فولاد، سیاست‌های حاکمیتی در نظام قیمت‌گذاری ارکان زنجیره فولاد، بررسی و ارائه راهکار تضاد استراتژی و منافع نهاد‌های مختلف (منابع طبیعی، محیط زیست و...) با بخش معدن، اهمیت اکتشافات و احیای معادن راکد در چشم‌انداز بلندمدت تامین منابع مواد اولیه، بررسی اهمیت و تاثیر امنیت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در معدن و صنایع معدنی، احیا برجام، اصلاح سیاست‌های ارزی و صادراتی و همچنین بررسی طرح جامع استراتژی توسعه صنعتی؛ تدوین، اجرا و پیاده‌سازی» برگزار می‌شود.

مدیر توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این همایش برگزاری نمایشگاهی به وسعت ۴ هزار متر مربع با ۶۰ غرفه است.

فولادچی بیان کرد: هوشمند سازی معادن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از این رو اقدام به برگزاری همایشی در این خصوص کرده‌ایم.

وی گفت:همایش «معدن کاری دیجیتال» تلاش دارد با رویکرد تحولات دیجیتال و افزایش بهره وری اقدام کند.

دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده