تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۵۷۸۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد؛

«دیوان‌سالاری» مشکل اصلی در توسعه اکتشافات معدنی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: مشکل اصلی ما در اکتشافات معدنی «بروکراسی اداری» است.

به گزارش می‌متالز، ناصر تقی زاده در در پنل «بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فولاد در ۱۴۰۱» که در حاشیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران برگزار شد، گفت: احداث نیروگاه چادرملو پشتوانه‌ای برای تامین انرژی است.

وی افزود: در همین راستا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ساخت دو نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی و یک نیروگاه خورشیدی را در دست اقدام دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: ما ۸ دستگاه حفاری جدید برای اکتشاف معادن خریداری کرده‌ایم و ۵ دستگاه هم به ماشین‌سازی اراک سفارش داده‌ایم.

تقی زاده تاکید کرد: مشکل اصلی ما در اکتشاف مشکلات بروکراسی اداری است. کویر مرکزی، آینده اقتصاد ایران است، اما گلوگاه کار ما در مشکلات اداری است.

وی افزود: الان پهنه‌ها توسط عده‌ای تبدیل به کاغذبازی و بورس بازی شده و فقط خرید و فروش می‌شود، اما هیچ تولیدی انجام نمی‌شود. ما مالکیت این پهنه‌ها را نمی‌خواهیم؛ فقط می‌خواهیم برای اکتشاف و بهره‌برداری در اولویت باشیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: ما در زمینه علم اکتشاف، فناوری روز را در اختیار نداریم، اما در حال مذاکره هستیم تا شرکت‌های مختلف را برای این امر پای کار بیاوریم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده