تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۵۷۸۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کیوان جعفری طهرانی مطرح کرد؛

پیش‌بینی سنگ آهن ۱۴۰ دلاری در آینده نزدیک

‌می‌متالز - تحلیلگر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ آهن گفت: به خاطر اشتیاق بازار چین برای واردات مواد اولیه، قیمت سنگ آهن چیزی حدود ١٤٠ دلار بر تن پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، کیوان جعفری طهرانی در میزگرد تخصصی «بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت سنگ آهن در ۱۴۰۱» که در حاشیه همایش و نمایشگاه «چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» در حال برگزاری است، اظهار کرد: جنگ اوکراین و روسیه باعث کمبود محصولات نهایی و نیمه نهایی فولادی در دنیا شده بود.

وی افزود: این جنگ باعث شد کمبود‌هایی در بازار حس و نوسانات قیمتی در بازار هویدا شود.

این تحلیلگر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ آهن خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مشکلات حمل‌ونقل در دریای سیاه باعث شد تا چالش مواد اولیه به عنوان یکی از چالش‌های جدی در صنعت فولاد مطرح شود.

جعفری طهرانی تصریح کرد: این در حالی است که پیش از بروز چنین رخداد‌هایی در عرصه فولاد، اتخاذ سیاست کویید صفر در چین باعث شد تا حوزه‌های بسیاری نظیر حمل‌ونقل زمینی در صنعت فولاد تحت تاثیر قرار گیرد و صنایعی، چون ساختمان‌سازی با چالش رو به رو شوند.

وی تأکید کرد: چرخه زنجیره فولاد در چین به خاطر این موضوعات و شرایطی که علاوه بر این در حوزه حمل‌ونقل دریایی ایجاد شد، صادرات فولاد این کشور را با مشکل رو به رو کرد.

این تحلیلگر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ آهن خاطرنشان کرد: به خاطر اشتیاق بازار چین برای واردات مواد اولیه، قیمت سنگ آهن چیزی حدود ١٤٠ دلار بر تن پیش‌بینی می‌شود.

جعفری طهرانی گفت: باید به فکر منبع جایگزینی برای معادن سنگ آهن افغانستان باشیم و این جایگزین می‌تواند همان معادن داخلی باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده