تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۷۹۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعطیلی کارخانه‌‎های سیمان موجب کُندی روند ساخت مسکن ملی در زنجان شد

‌می‌متالز - مدیر پروژه‌های انبوه سازی شرکت جهاد نصر زنجان گفت: سال گذشته تعطیلی کارخانه سیمان و قطعی برق در سطح کشور موجب شد تا روند ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کُندی پیش برود.

به گزارش می‌متالز، سعید شاهمرادی روز یکشنبه افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در کوی زنگان به مساحت ۱۷۳ هکتار با ۲ هزارو ۶۴ واحد بر عهده این شرکت است.
وی اظهارداشت: از این تعداد یک‌هزارو ۲۹۶ واحد در بخش M ۶ و ۷۶۸ واحد نیز در بخش M ۵ قرار دارد.
مدیر پروژه‌های انبوه سازی شرکت جهاد نصر زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد فاضلاب در پروژه M ۶ انجام شده که مشکل مهم پروژه‌های مسکن در سال گذشته تامین منابع مالی پروژه و تورم بود.
شاهمرادی اظهار داشت: در ابتدای اجرای پروژه‌ها سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان بود و با این میزان تسهیلات پروژه به تعطیلی کشیده می‌شد، ولی با تلاش وزارت راه و شهرسازی سقف تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت تا پروژه تکمیل شود.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد ۳۵۰ میلیون تومانی برای پروژه طولانی شد، اما در پایان سال گذشته تزریق این تسهیلات انجام و موجب شد تا پیشرفت کار از ۲ درصد به چهار درصد برسد.
مدیر پروژه‌های انبوه سازی شرکت جهاد نصر زنجان گفت: در حال حاضر پروژه M ۶ حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سال آینده به ترتیب واحد‌های مسکونی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
شاهمرادی، عمده مشکل مهم پروژه‌های مسکن در سال گذشته را تعطیلی کارخانه سیمان و قطعی برق در سطح کشور بیان کرد و افزود: متاسفانه این مشکل باعث شد تا روند ساخت و ساز به کندی پیش برود.
وی خاطرنشان کرد: باوجود مشکل کمبود سیمان، روند ساخت و ساز در استان زنجان تعطیل نشد و در زمستان سال گذشته هم شرایط آب و هوایی سخت موجب کندی پیشرفت پروژه‌ها شد.


پرداخت به موقع آورده مردمی اجرای سریع پروژه مسکن ملی را موجب می‌شود


مدیرعامل مهندسان مشاوران آباد اندیش و ناظر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق زنجان نیز گفت: پروژه یک‌هزارو ۲۹۶ واحدی M ۶ در سایت کوی زنگان بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قاسم محمودی اضافه کرد: وام واحد‌های مسکونی این پروژه ۱۰۰ میلیون تومان بود که با این میزان تسهیلات پروژه به تعطیلی کشیده می‌شد، ولی با تصمیمات و مساعدت‌های صورت گرفته از شبکه بانکی وام به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و این مهم باعث شد پروژه روند سریع خود را طی کند.
وی افزود: پرداخت به موقع آورده مردمی اجرای سریع پروژه مسکن ملی را موجب می‌شود.
مدیر عامل مهندسان مشاوران آباد اندیش و ناظر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق زنجان گفت: برای تحویل ۲۴ ماهه این پروژ‌ها بر اساس برنامه نیازمند پیشرفت چهار درصدی در ماه هستیم.
محمودی اضافه کرد: از فروردین ماه این پیشرفت در پروژه M ۶ محقق شده که در صورت تامین منابع مالی، واحد‌های مسکونی در مدت کوتاهی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
به گفته وی، روند سریع اجرای پروژه به مشارکت و همکاری متقاضیان هم بستگی دارد.
مدیرعامل مهندسان مشاوران آباد اندیش و ناظر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق زنجان از متقاضیان خواست، در موعد مقرر نسبت به پرداخت آورده خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، پروژه‌های مسکن ملی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مهم در زنجان به شمار می‌رود که این استان پیشتاز در زمینه ساخت مسکن ملی است.
طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیری می‌شود و در قالب قانون جهش تولید مسکن طی چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور ساخته می‌شود.
سهم استان زنجان از محل ساخت این تعداد واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، ۷۱ هزار واحد است و این تعداد واحد مسکونی در مدت چهار سال ساخته خواهد شد.
این تعداد واحد مسکونی در بخش شهری، روستایی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها در استان زنجان ساخته خواهد شد و از ۷۱ هزار واحد مسکونی نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم بخش روستایی است و ۵۱ هزار واحد شهری هم در ۲۱ شهر استان احداث خواهد شد و به نسبت جمعیت و تقاضا در شهر‌های زنجان ساخته می‌شود.
در این میان ۱۲ هزار واحد مسکونی از ۵۱ هزار واحد هم سهم بخش خصوصی است و درخواست ثبت نام داده شده و تسهیلات پرداخت می‌شود که بخش خصوصی هم هر سال سه هزار واحد احداث می‌کند و ۳۸ هزار واحد مسکونی می‌ماند که سالی ۹ هزار و ۸۰۰ واحد با تامین زمین ساخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده